فیفا: رونالدو فرصت‌های زیادی برای شکستن رکورد «دایی» دارد

0
105

سایت فدراسیون جهانی فوتبال به عبور کریستیانو رونالدو ستاره تیم ملی فوتبال پرتغال از ۱۰۰ گل ملی و نزدیک شدن به رکورد علی دایی واکنش نشان داد.

سایت فیفا بعد از پیروزی ۲ بر صفر تیم ملی فوتبال پرتغال مقابل سوئد با درخشش رونالدو، نوشت: «رونالدو گل‌های شماره ۱۰۰ و ۱۰۱ ملی خود را مقابل سوئد به ثمر رساند. او دومین بازیکنی است که به باشگاه صدتایی ها  پیوسته است. 

رونالدو اولین گل ملی خود را در دقیقه ۹۳ و با یک ضربه سر روی ارسال لوییز فیگو در دقیقه ۹۳ به ثمر رساند. او در آن زمان ۱۹ سال داشت و در نهایت این گل چیزی در بر نداشت چون پرتغال با نتیجه یک به ۲ در بازی افتتاحیه یورو ۲۰۰۴ مقابل یونان شکست خورد. 

۱۶ سال بعد، شماره ۷ پرتغال در دیدار مقابل سوئد به نقطه عطف بعدی دوران فوتبال خود رسید و تعداد گل های خود را به ۱۰۰ و سپس ۱۰۱ گل ملی رساند. او تنها بازیکن فعال در باشگاه صدتایی ها نیست و علی دایی بازیکن شماره ۱۰ تیم ملی ایران با ۱۰۹ گل، تنها بازیکنی است که گل های بیشتری به ثمر رسانده است. 

با در پیش بودن مسابقات قاره ای دیگر و همچنین بازی های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تا دو سال آینده، رونالدو فرصت های زیادی برای شکستن این رکورد دارد.»

مهر نوشت؛ فیفا در ادامه گزارش خود آنالیز دقیق و جالبی را از گل های رونالدو به این شرح ارائه داده است:

* ۱۷ گل از ۱۰۱ گل در بازی های دوستانه به ثمر رسیده است.

* ۵۵ گل با پای راست، ۲۲ گل با پای چپ و ۲۴ گل با ضربه سر به ثمر رسیده است.

* ۱۰ گل با ضربات آزاد و ایستگاهی، ۱۱ گل از روی نقطه پنالتی و سایر گل ها در جریان بازی.

* ۳۰ گل از ۱۰۱ گل در ۱۵ دقیقه پایانی یا وقت های اضافه به ثمر رسیده است.

* ۷ گل در جام های جهانی و دو گل در جام کنفدراسیون ها به ثمر رسیده است.

* ۶ گل در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان، ۸ گل در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و ۱۵ گل در انتخابی جام جهانی روسیه به ثمر رسیده است.

* رونالدو در ۱۰۰ مسابقه، هفت بار هت تریک کرده است (از جمله دو بار مقابل لیتوانی) و در یک مسابقه مقابل آندورا ۴ گل زده است.

* با افزایش سن، گلزنی رونالدو بهتر شده است. او در سال ۲۰۱۹، ۱۴ گل ملی به ثمر رساند.