فوت مهسا امینی دلیل خداحافظی هندبالیست تیم ملی از تیم ملی

0
47

سجاد استکی از تیم ملی هندبال کناره‌گیری کرد.

سجاد استکی متولد 3 اردیبهشت 1369 در اصفهان ، هندبالیست است.

تحصیلکرده مقطع دبیرستان می باشد که از 9 سالگی هندبال را آغاز کرد و با طی رده های مختلف تیم ملی ، تجربه بازی در آلمان ، فرانسه و رومانی را دارد.

سجاد استکی ضمن ابراز همدردی با مردم ایران در واکنش به ماجرای مهسا امینی، با انتشار متنی برای همیشه از حضور در تیم ملی هندبال خداحافظی کرد.

سجاد استکی در اینستاگرام خود نوشت:

«اینجانب سجاد استکی فرزند ایران

ملی پوش هندبال ایران

هر بار که برای تیم ملی بازی کردم، با تمام جانم بود چرا که اولین و آخرین دلیل برای پیروزی خوشحالی مردمان سرزمینم بود و هست و حال که در این شرایط مردم سرزمینم مورد بی احترامی قرار گرفته اند، وظیفه خود می‌دانم که همدلی و همراهی خودم را با آن‌ها اعلام کنم. من به احترام مردان و زنان سرزمینم از تیم ملی ایران برای همیشه خداحافظی می‌کنم.»

در سال 1388 عضو هر سه تیم ملی نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان ایران بود و در این سال در بازهای آسیایی [2010] با تیم ملی به مدال نقره رسید.

در تابستان 1394 سجاد استکی با کسب عنوان مرد سال هندبال ایران ، توجه باشگاه «اشتوتگارت آلمان» را به خود جلب و راهی این تیم شد.

سجاد با درخشش در ناسینوال لیگ رومانی و لیگ قهرمانان اروپا در سال 1396 به عنوان بهترین بازیکن خارجی سال کشور رومانی معرفی شد.

بعد از کسب این عنوان گفت؛ این هم لطف خداوند و از دعای خیر پدر و مادر و مردم خوب کشورمان است و وظیفه بنده با این عناوین دشوارتر می شود.