فوتبال ایران در آستانه ورشکستگی؛ ۱۷۹,۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰+۶۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان!

0
281

نوع مدیریت و تصمیمات رئیس سابق فدراسیون فوتبال به گونه‌ای بود که حالا فوتبال ما در آستانه ورشکستگی کامل قرار گرفته است.

فوتبال ایران در بدترین روز‌های خود با حکمی سنگین مواجه شده که اگر در دادگاه عالی بین‌المللی ورزش (CAS) وتو نشود، روز‌های بدتر از این را هم خواهد دید. مدیریت نادرست مهدی تاج بر فوتبال ایران، کار را به جایی کشاند که مجبور شد به دلایل پزشکی، استعفا دهد، اما تبعات مدیریت و تصمیم‌های زمان ریاست او هنوز ما را رها نکرده و هر روز یک سیلی محکم از آن روز‌ها می‌خوریم.

در روز‌هایی که همه چیز از مردم پنهان نگه داشته می‌شد، ۲/۲ میلیون یورو از حساب شستا به ویلموتس پرداخت شد. پولی که بعد‌ها متوجه اندازه و شیوه پرداخت آن شدیم. بعد از آن نوبت به شکایت ویلموتس از ایران رسید. یک بند و بهتر بگوییم یک کلمه خاص در قرارداد، این اجازه را به ویلموتس می‌داد که از ایران شکایت کند. این شکایت حالا به رأی فیفا تبدیل شده و ما به پرداخت ۱۷۹ میلیارد تومان محکوم شده‌ایم. البته فدراسیون فوتبال می‌گوید رأی قطعی نیست و می‌شود شکایت کرد (که به آن هم امیدی نداریم).

خزانه فدراسیون فوتبال کاملاً خالی است و نه تنها این پول که یک‌دهم این پول را هم ندارد. چندی قبل بود که شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) از مجتمع صدر حکم توقیف اموال فدراسیون فوتبال را گرفته بود. شستا ۲/۲ میلیون یورو پول ویلموتس را پیش از بازی با عراق به این مربی بی‌خاصیت پرداخت کرده بود و حالا پولش را می‌خواهد. این پول اکنون رقمی معادل ۶۰ میلیارد تومان است، اما حساب فدراسیون کاملاً خالی است.

خبرورزشی نوشت؛ حالا فدراسیون فوتبال از دو سو تحت فشار است؛ هم باید ۶۰ میلیارد شستا را بدهد و هم ۱۷۹ میلیارد ویلموتس را. آن هم در حالی که نه در حساب ریالی فدراسیون پولی موجود است و نه از دلار‌های ما در خزانه فیفا، چیزی باقی مانده است. رئیس سابق فدراسیون فوتبال به گونه‌ای مدیریت کرد که حالا فوتبال ما در آستانه ورشکستگی کامل قرار گرفته است.