فغانی: جایزه‌ام متعلق به تمام داوران آسیا است

0
250

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به تمجید از داور بین المللی ایران پرداخت. علیرضا فغانی که جایزه ویژه داوری آسیا را دریافت کرده است می‌گوید جایزه اش متعلق به تمام داوران آسیا است.

 روز یکشنبه بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا با دعوت از علیرضا فغانی، محمدرضا منصوری و رضا سخندان داوران بین المللی ایران که امسال فینال مسابقات فوتبال المپیک را سوت زده بودند، تجلیل و جایزه ویژه داوری AFC را به آنها اهدا کرد.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به زندگی علیرضا فغانی و داوری وی پرداخت و مصاحبه‌ای با این داور انجام داد.

AFC در اینباره نوشت: از دوران کودکی، فوتبال چیزی بیشتر از یک بازی برای علیرضا فغانی بود. برای این مرد ۳۸ ساله، علاقه به فوتبال و داوری ریشه در خانواده وی دارد.

در ادامه به نقل از علیرضا فغانی آمده است: «من از یک خانواده فوتبالی آمدم. برادر و برادر همسرم هم داور هستند. پدر و پدر همسرمهم داوران حرفه ای فوتبال بوده اند. آنها تاثیر زیادی روی من داشتند. من ساعتها به تماشا و مطالعه عملکرد آنها می پرداختم. از زمانی که ۱۶ ساله بودم، مدام می‌دانستم که داوری مرا صدا می‌زند.»

داور بین المللی ایران با اشاره به عملکرد کمک‌هایش، افزوده است: «رضا (سخندان) و محمد (منصوری) فوق العاده بوده اند و ما با هم یک همکاری عالی را شکل داده ایم. به عنوان یک داور وسط شما نیاز دارید که نسبت به تمام جزئیات در زمین مسابقه آگاه باشید و آنها زندگی را برای من آسانتر کرده اند.»

به گزارش مهر؛ فغانی همچنین جایزه خود را متعلق به کل داوران آسیا می‌داند: «این جایزه برای تمام داوران آسیا است. از طریق برنامه های AFC و سمینارهایی که ما را دور هم جمع می کرد، به هم نزدیکتر می‌شدیم و هر زمانی که برای قضاوت وارد زمین می شدیم به همدیگر الهام می بخشیدیم. باید از مدرسان و داوران آسیا تشکر کنم. یک تیم بزرگ در پشت صحنه مدام کار می کند و بدون آنها کار کردن ممکن نیست.»