«فصل فراموشی فریبا» بهترین فیلم آسیاتیکا شناخته شد

0
130

«فصل فراموشی فريبا» جایزه بهترین فیلم سینمایی جشنواره «آسیا تیکا» را دریافت کرد.

فیلم «فصل فراموشی فریبا» به كارگردانی و تهیه كنندگی عباس رافعی که در بخش مسابقه شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی آسیاتیکا که در شهر رم ایتالیا برگزار می شود حضور داشت موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم بلند سینمایی شد.

جشنواره آسیاتیکای ایتالیا برای سینماگران جهان نامی آشناست و هرساله فیلم های موثر قاره آسیا را به سینمای جهان معرفی می کند و امسال از ایران عباس رافعی با فیلم «فصل فراموشی فریبا» در این جشنواره با فیلم هایی از قاره آسیا رقابت کرد که جایزه اصلی این جشنواره را برای سینمای ایران به ارمغان آورد.

جشنواره آسیاتیکا  از بیست ونهم مهرماه تا هشتم آذر ماه در موزه سینمای رم برگزار شد و فیلم فصل فراموشی فریبا به عنوان فیلم افتتاحیه در سالن اصلی جشنواره به نمایش در آمد.

این جشنواره هدف از برگزاری را  بوجود آوردن یک امکان جدید برای بحث و تبادل فرهنگی بین کشورهای اروپایی و قاره آسیا ذکر کرده است که توسط انجمن فرهنگی و شهرداری و وزارت فرهنگ ایتالیا و اتاق بازرگانی رم و انجمن ملی منتقدان فیلم حمایت می شود.

عباس رافعی که دو هفته گذشته در بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم براشوایک آلمان حضور داشت، اعلام کرد که این فیلم هر هفته در یکی از معتبرترین جشنواره های بین المللی جهان حضور داشته و خواهد داشت و به لطف خدا نام  سینمای ایران را همچنان در صدر سینمای تاثیرگذار جهان زنده نگه خواهد داشت.

این فیلم داستان زندگی زنی است که گذشته نامتعارفش سایه بر روی زندگی عاشقانه اش انداخته و تلاش او برای فرار از این گذشته سرنوشت نافرجامی را برای او رقم می زند و اكنون كه همسرش تصادف کرده و در بیمارستان بستری است او مجبور می‌شود برای امرار معاش و تامین هزینه‌هاي بیمارستان با وانت او کار کند.

به گزارش مهر؛ پخش بين المللي فيلم در موسسه توليد و پخش بين الملل «فيلمنگاران» انجام می‌گیرد.