فساد مالی فیفا سرنوشت جام جهانی روسیه و قطر را در ابهام برد

0
172

رسوایی مالی گسترده در فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، میزبانی کشورهای روسیه و قطر برای برگزاری جام جهانی 2018 و 2022 را در پرده ای از ابهام فروبرد.

 پلیس بین الملل (اینترپل) روز چهارشنبه 3 ژوئن، اسامی 6 نفر را در لیست قرمز خود قرار داد. دو نفر از این افراد از مقامات عالیرتبه فیفا هستند.

این افراد به درخواست اف.بی.آی آمریکا در لیست اینترپل قرار گرفته اند و پلیس آمریکا آنها را متهم به دست داشتن در 150 میلیون دلار رشوه و فساد مالی کرده است.

این خبر پس از آن انتشار می یابد که سپ بلاتر، رئیس فیفا، روز سه شنبه و فقط چند روز بعد از انتخاب مجددش، و با بالاگرفتن دامنه رسوایی های مالی فیفا، مجبور به استعفا شد.

جک وارنر، یکی از شش فرد لیست اینترپل و عضو کمیته اجرایی فیفا، متهم است که با گرفتن رشوه به کشور آفریقای جنوبی برای برگزاری جام جهانی 2010 کمک کرده است. او اکنون به قید وثیقه در کشور ترینیداد بسر می برد.

به گزارش العربیه به نقل از روزنامه بریتانیایی دیلی میل،مقامات کشور سویس اکنون مشغول تحقیقات جنایی در ارتباط با واگذاری دو جام جهانی آینده به کشورهای روسیه و قطر هستند. این در حالی است که بسیاری از مقامات جهانی خواستار تحقیق در چگونگی رای گیریهای انجام شده و برگزاری رای گیری مجدد در این باره شده اند.