فریاد قانون طلبی! نوشتاری از خشایار دیهیمی

0
303

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان؛ مترجم و ویراستار سرشناس در نوشتاری که به تازگی در تاربرگ فیسبوک خود منتشر نموده به بی قانونی نظام پرداخته و از جمله می نویسد: تو که وزیر شده ای ، تو که وکیل شده ای ، جز از برکت وجود من ، من شهروند ، به چنین مقامی رسیده ای ؟ اگر از راهی جز این مقامی به دست آورده ای مفسدی و مستحق محاکمه و مجازات . اما اگر به اذن من مقامت را به دست آورده ای ، پس نه تنها رجحانی برمن نداری که مدیون منی و هر زمان که لازم باشد از مسند به زیرت خواهم کشید .

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان؛ متن کامل نوشتار ایشان در زیر می آید:

این یک برای اظهار نظر سیاسی یا فعالیت سیاسی این شرط را میگذارد و آن یکی شرطهایی دیگر . من ، من شهروند تابع قانون ، هیچ شرطی نمیشناسم جز قانون . تو که وزیر شده ای ، تو که وکیل شده ای ، جز از برکت وجود من ، من شهروند ، به چنین مقامی رسیده ای ؟ اگر از راهی جز این مقامی به دست آورده ای مفسدی و مستحق محاکمه و مجازات . اما اگر به اذن من مقامت را به دست آورده ای ، پس نه تنها رجحانی برمن نداری که مدیون منی و هر زمان که لازم باشد از مسند به زیرت خواهم کشید .

باور نمیکنی چون بیسوادی و غره به قدرت بی پشتوانه ی قانونت . اما باور خواهی کرد . چنانکه آن دیگران باور کردند . اما همیشه دیر باورتان میشود . وقتی کار از کار گذشته است . هیچ کس ، تاکید میکنم هیچ کس ، فراتر از قانون  در هیچ مقامی نمیتواند شرطی برای هیچ کس معین کند .

حالا نوبت به وزیر اطلاعات رسیده است که شرطهای فراقانونی معین کند . نمایندگان مجلس هم بهمچنین . وای به اصلاح طلبانی که در آن روز مبادا به اسم مصلحت قانون را زیر پا گذاشتند . مفسده اسم و رسم نمیشناسد . پای فشردن بر قانون هم شهامتی آنچنانی نمیطلبد . آمده اید با هر اسم و رسمی که پاسدار قانون باشید . اما مغفولترین مغفول در این مملکت قانون است . فقط یک روز مهلت بدهید تا هر آنکه فراتر از قانون حقش پایمال شده دادخواست بدهد .

یقین دارم جز به قدرت رسیدگان فراتر از قانون و مال اندوختگان فراتر از قانون یک تن نخواهید یافت که در آن روز دادخواستی عرضه نکند . اولینش خود من . که در هر محکمه ای حاضر خواهم شد و بر جفاهای رفته بر این مردم شهادت خواهم داد . داداگاه بر پا کردن شهامت میخواهد . در زیرزمین شکنجه کردن کار بزدلان است .

شهروند یک لا قبای معتقد به قانون

خشایار دیهیمی