فروش استثنایی شماره تازه شارلی هبدو و استقبال بینظیر در فرانسه و ۲۰ کشور جهان

0
172

شماره تازه “شارلی هبدو” یک هفته پس از حمله خونین به دفتر این نشریه، در سراسر فرانسه توزیع شد و با استقبال گسترده مواجه شد؛ به طوری که صف‌هایی برای خرید این نشریه تشکیل شد و در برخی از باجه‌های روزنامه‌فروشی پاریس نیز تمامی نسخه‌های آن به فروش رفت.
خبرگزاری فرانسه از پاریس گزارش داده که مردم برای خرید شماره تازه شارلی هبدو که در شمارگان استثنایی سه میلیون نسخه به چاپ رسیده، حتی زودتر از باز شدن مراکز فروش نشریات، به این مراکز مراجعه کردند.

این خبرگزاری به عنوان نمونه، به باجه روزنامه‌فروشی ایستگاه قطار سن لازار در پاریس اشاره کرده و نوشته که قبل از ساعت 6 بامداد حدود شصت نفر برای خرید شارلی هبدو جلوی این باجه منتظر ایستاده بودند.

همچنین برخی از باجه‌ها که از روزهای قبل تمام نسخه‌های شماره جدید شارلی هبدو را پیش فروش کرده بودند، روی باجه های خود نوشته “شارلی نداریم” را نصب کردند.

شماره تازه شارلی هبدو به پنج زبان ترجمه شده و همزمان با فروش آن در فرانسه، در بیش از 20 کشور جهان نیز به فروش می رود.

شماره تازه شارلی هبدو، که اولین شماره این نشریه پس از حملات خونین اخیر پاریس است، به “شماره بازماندگان” معروف شده و کارتونی از پیامبر اسلام را روی جلد خود به چاپ رسانده که به حالت گریان، نوشته “من شارلی هستم” را در دست دارد.

65بالای تصویر پیامبر اسلام نیز نوشته شده: “همه چیز بخشیده شد”.

در حالی که برخی از چهره‌های سیاسی فرانسه نظیر وزیر فرهنگ این کشور از انتشار شماره جدید شارلی هبدو استقبال و از آن حمایت کرده‌اند، اتحادیه جهانی علمای اسلام به رهبری یوسف قرضاوی، ناخرسندی خود را از انتشار دوباره کارتونی از پیامبر اسلام در این نشریه ابراز کرده اند.