«فروشنده» و سه فیلم ایرانی دیگر در جشنواره ملبورن

0
130

چهار فیلم ایرانی از جمله «فروشنده» اصغر فرهادی در جشنواره بین‌المللی فیلم ملبورن استرالیا حضور پیدا کرده‌اند.

«فروشنده» اصغر فرهادی، «اژدها وارد می‌شود» ساخته «مانی حقیقی»، «رویاهای دم‌صبح» به کارگردانی مهرداد اسکویی و «سونیا» از رخساره قائم‌مقامی در شصت‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ملبورن استرالیا که از سال ۱۹۵۲ راه‌اندازی شده و یکی از قدیمی‌ترین فستیوال‌های سینمایی دنیا محسوب می‌شود، روی پرده می‌روند. هر یک از این فیلم‌ها در دو نوبت اکران می‌شوند.

«فروشنده» که جوایزی از جشنواره کن را برای شهاب حسینی در بخش بازیگری و بهترین فیلمنامه برای اصغر فرهادی نصیب خود ساخت، امروز اولین نمایش خود را در جشنواره ملبورن تجربه کرد. نوبت دوم این فیلم دوم اوت (۱۲ مرداد) خواهد بود.

وب‌سایت این جشنواره بین‌المللی همچنین اعلام کرد فیلم «رویاهای دم‌صبح» مهرداد اسکویی که از سوی ورایتی و هالیوود ریپورتر تحسین شده است، در روزهای ششم و هشتم اوت (۱۶ و ۱۸ مردادماه) نمایش داده می‌شود.

روزهای پنجم و هشتم اوت (۱۵ و ۱۸ مردادماه) برای نمایش «اژدها وارد می‌شود» ساخته جدید مانی حقیقی اختصاص یافته است.

مستند «سونیتا» به کارگردانی رخساره قائم مقامی نیز که ساخته مشترک آلمان، سوییس و ایران است، امروز روی پرده رفت و ساعت ۱۱ روز ۱۴ اوت (۲۴ مرداد) دوباره در این رویداد بین‌المللی دیده می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، شصت‌وپنجمین جشنواره فیلم ملبورن از ۲۸ جولای (هفتم مرداد) آغاز به کار کرده و پس از سه هفته فعالیت، تا چهاردهم اوت به کار خود ادامه خواهد داد. این رویداد سینمایی بزرگترین فستیوال در استرالیا و نیمکره جنوبی جهان محسوب می‌شود.