«فروشنده» نامزد گلدن گلوب شد

0
158

فیلم سینمایی «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی با نامزد شدن در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان جوایز گلدن گلوب، امیدوارانه‌تر به ادامه فصل جوایز سینمایی در آمریکا چشم دوخته است.

 مراسم اعلام فهرست نامزدهاي هفتاد و چهارمين دوره جوايز معتبر گلدن گلوب ساعت 16:45 روز گذشته به وقت تهران با حضور آنا كندريك، لورا درن و دان چيدل در هتل بورلي هيلتون آغاز شد و پس از آنكه كندريك نامزدهاي چند بخش را اعلام كرد، نوبت به درن رسيد.

در واقع اين بازيگر 49 ساله آمريكايي بود كه فهرست نامزدهاي بهترين فيلم خارجي‌زبان را خواند و البته نام نماينده ايران در اسكار بين آنها بود.

فروشنده كه چندان از سوي منتقدان آمريكايي جدي گرفته نشده است، حالا بايد براي كسب جايزه گلدن گلوب با «او» به كارگرداني پل ورهوفن از فرانسه، «نرودا» ساخته پابلو لارين از شيلي، «توني اردمان» به كارگرداني مارن آدي از آلمان و Divines ساخته هدي بنيامين از قطر رقابت كند. برندگان جوايز اين دوره روز 8 ژانويه 2017 معرفي مي‌شوند و انتظار مي‌رود فيلم تازه فرهادي با دست پر اين مراسم را ترك كند.

تنها فيلمساز ايراني برنده اسكار 5 سال پيش هم با «جدايي نادر از سيمين» ابتدا جايزه گلدن گلوب را برد و سپس تا كسب ارزشمندترين جايزه دنياي فيلم و سينما پيش رفت. هر چند فروشنده نتوانسته تا امروز موفقيت‌هاي جدايي را براي فرهادي تكرار كند اما حضور در ميان 5 نامزد نهايي گلدن گلوب مي‌تواند آغاز راهي باشد كه به درخشش در اسكار هشتاد و نهم ختم ‌شود. توني اردمان و او مهم‌ترين رقيبان فروشنده براي حضور در اسكار هستند.

به گزارش همشهري،از سوي ديگر، بزرگ‌ترين گروه منتقدان منطقه آمريكاي شمالي و 5گروه منتقد از آمريكا و كانادا فهرست برگزيدگان خود را در حالي معرفي كردند كه در ميان برندگان جوايز بهترين فيلم خارجي‌زبان، هيچ نشاني از نماينده ايران در اسكار هشتادونهم نبود.