«فروزن» سومين انيميشن پرفروش تاريخ سينما

0
373

از نوامبر 2013 انيميشن «فروزن» (يخ زده) اكران خود را آغاز كرده است و پس از گذشت 13 هفته اينيمشن «يخ زده» همچنان گيشه سينماهاي جهان را تحت نفوذ خود قرار داده است.

«فروزن» در سيزدهمين هفته اكران 18 ميليون و 200 هزار دلار در سينماهاي بين الملل و 5 ميليون و 800 هزار دلار در سينماهاي آمريكاي شمالي فروش كرد و مجموع فروش خود را به 955 ميليون و 700 هزار دلار نزديك كرده است. اين آمار انيميشن «فروزن» را به جايگاه سوم پرفروشترين انيميشن تاريخ سينما بالا آورده است.

در حال حاضر انيميشن «داستان اسباب بازي 3» و «من نفرت انگيز 2» با بيشترين فروش در رتبه هاي اول و دوم پرفروشترين انيميشن تاريخ سينما قرار دارند.

اين انيميشن گذشته از آمريكا در كشورهاي انگلستان ، آلمان ، فرانسه ، روسيه و چين فروش فوق العاده اي داشته است.

«فروزن» داستان دو خواهر به نامهاي آنا و السا است. السا كه پس از والدينش ملكه سرزمين مي شود از قدرت جادويي يخ و سرما برخوردار است در اختلافي كه شب تاج گذاري بين دو خواهر رخ مي دهد ، قدرت جادويي السا فاش مي شود. السا فرار مي كند و آنا براي بازگرداندن او به همراه يك يخ فروش و يك آدم برفي به دنبال او مي رود.

به گزارش سینما خبر؛ «يخ زده» در هشتاد و ششمين دوره از نامزدهاي اسكار ، در دو مقوله بهترين انيميشن و بهترين ترانه نامزد شده است.

www.hdwallpapers.in