فرهنگ ایرانی در جهان گل کرد؛ ” ولاسکو ؛ تو از طرف والیبال دوستان ایران پیغام داری!”

0
219

سایت های معتبری مثل volleyball.it و worldofvalley به همراه سایت FIVB و چند سایت والیبالی دیگر این حرکت زیبای والیبال دوستان ایران را پوشش داده و در اخبار خود جای داده اند. در این میان تیتر سایت دنیای والیبال قابل توجه است:” ولاسکو ؛ تو از طرف والیبال دوستان ایران پیغام داری!”

محسن آجرلو: اوایل هفته جاری بود که خبرهای ضد و نقیضی درباره احتمال رفتن ولاسکو از ایران شنیده می شد. خبرها ابتدا بیشتر به شایعه شباهت داشت اما این شایعات رفته رفته قوت گرفت و کار به جایی رسید که متوجه شدیم خود ولاسکو هم میل زیادی به رفتن دارد. شنیدیم که او تحت تاثیر سیل عظیم درخواست های مردم و رئیس جمهور آرژانتین قرار گرفته و عشق به وطن کم کم راهش را از والیبال ایران دور می کند.

همان روزهای ابتدایی بود که صفحه ای در یکی از صفحات اجتماعی برای تشکر از ولاسکو و درخواست برای ماندن او ایجاد شد. علاقه بی حد و حصر والیبال دوستان ایرانی در همان بیست و چهار ساعت اول به وضوح دیده شد و پنج هزار کاربر در همان یک روز به این کمپین ملحق شدند و این صفحه کارش را رسما آغاز کرد.

 99035_484

هنوز دو روز هم از آغاز به کار این صفحه نگذشته بود که سایت فدراسیون جهانی در صفحه اصلی سایت خود به معرفی این کمپین پرداخت. هین عامل هم باعث شد تا تعداد قابل توجهی از کاربران اروپایی هم به این کمپین بپیوندند. کابرانی از لهستان، ایتالیا و حتی آرژانتین که پس از ورود، خواستار تغییر زبان از فراسی به انگیسی شدند تا آن ها هم محتوای مطالب منتشر شده را متوجه شوند.

We want velasco to remain as Iran’s coach

( ما از ولاسکو می خواهیم تا سرمربی ایران باقی بماند )

این کمپین پیغام اصلی خود را بارها به زبان های فارسی و لاتین روی صفحه اصلی قرار داده. متنی چند خطی که اغلب خطوط آن به تشکر و قدردانی از ولاسکو اختصاص دارد:

«ین کمپین برای این هدف تشکیل شده است که از تلاشهای خولیو ولاسکو برای تیم ملی والیبال ایران قدردانی کرده و مراتب سپاسگزاری خود را اعلام نماید. او در شرایطی مسئولیت تیم ملی والیبال را پذیرفت که بسیاری از مربیان خارجی به دلیل مشکلاتی که بر ورزش ایران سایه افکنده بود حاضر به کار در ایران نبودند. او این تیم ناشناخته را انتخاب کرد تنها به این دلیل که استعدادهای بازیکنان آن را باور داشت.

مادوستداران والیبال می خواهیم اینچنین پیام خود را به گوش خولیو ولاسکو برسانیم:

 99029_197

ما پایبندی شما به کشورتان را درک می کنیم و جدای از هر تصمیمی که بگیرید ما همواره از اینکه والیبال ایران را دگرگون کردید و برای ما شادی آفریدید، سپاسگزاریم، هرچند که چنانچه بتوانید با ما تا پایان این سفر بمانید افتخار بزرگی برای ما خواهد بود.»

پارسینه گزارش داد؛ کار زیبا و خوب این کمپین بیش از این که در رسانه های داخلی بازتاب داشته باشد در سایت های والیبالی معتبر دنیا مورد توجه قرار گرفت. حتی سایت فدراسیون جهانی والیبال هم دوبار این صفحه و تلاش ایرانی ها برای نگهداشتن ولاسکو را روی صفحه اصلی اش برد تا اهمیت این موضوع را نشان بدهد.

سایت های معتبری مثل volleyball.it و worldofvalley به همراه سایت FIVB و چند سایت والیبالی دیگر این حرکت زیبای والیبال دوستان ایران را پوشش داده و در اخبار خود جای داده اند. در این میان تیتر سایت دنیای والیبال قابل توجه است:” ولاسکو ؛ تو از طرف والیبال دوستان ایران پیغام داری!”. و در زیر این تیتر پیغام اصلی این کمپین به زبان انگیسی آورده شده تا برود و برسد به دست خولیو ولاسکویی که زحمات زیادی برای والیبال ایران کشیده و تمام والیبالی ها دوست دارند که او حداقل تا پایان بازی های جهانی لهستان در پست خود باقی بماند.

بازتاب بسیار گسترده و خوب این حرکت در رسانه ها خارجی در کنار خوشحالی، یک ناراحتی و تعجب را هم به همراه دارد. این که چرا رسانه های داخلی همواره به دنبال دیدن ضعف ها و سیاهی ها می گردند؟ چرا حمله به صفح لیونل مسی و زایتسف آنقدر رسانه ای می شود و تا یک هفته روی جلد تمام نشریات و مجلات می رود اما این حرکت زیبا دیده نمی شود؟

آن روزها افسوس خوردیم از بی فرهنگی برخی ها و ابرو گره کردیم از فقر فرهنگی شان ولی امروز می توانیم لبخند بزنیم و بگوییم ایرانی یعنی قدردان و مهربان. ایرانی یعنی کسی که می داند که عرق ملی یعنی چه و به ولاسکو حق می دهد دوست داشته باشد در کشورش کار کند اما در برابر دوست دارد که بازهم این مربی دوست داشتنی را در کنار خود داشته باشد.

اکنون اگر ما هم دوست داریم قدردان زحمات ولاسکو باشیم و در کنار آن از او بخواهیم بازهم در کنار تیم ملی ایران بماند می توانیم به این کمپین بپیوندیم.

We want velasco to remain as Iran’s coach ( ما از ولاسکو می خواهیم تا سرمربی ایران باقی بماند )