فرنگی‌کاران جوان ایران دو طلا، یک نقره و دو برنز کسب کردند..

0
341

در پایان روز نخست رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی جوانان آسیا که از ظهر امروز(پنجشنبه) به وقت محلی، با قوانین جدید داوری و با حضور 16 کشور از قاره کهن، در شهر پوکت تایلند آغاز شده بود تیم ایران صاحب دو مدال طلا، یک مدال نقره و دو مدال برنز شد.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان  از روابط عمومی فدراسیون کشتی، در روز نخست این رقابتها، یوسف قادریان در وزن 84 کیلوگرم و سید مصطفی صالحی زاده در وزن 96 کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند، رامین طاهری در وزن 66 کیلوگرم به مدال نقره دست یافت و در وزن های 55 و 74 کیلوگرم، بهروز ملکی و فرشاد رستمی کیا صاحب مدال برنز شدند. امید قادری در وزن 60 کیلوگرم نیز نهم شد.

-نتایج نمایندگان کشورمان در شش وزن نخست به شرح زیر است:

– در وزن 55 کیلوگرم بهروز ملکی در دور نخست مقابل محمود جان محموداف از ازبکستان با نتیجه 9 بر 5 شکست خورد ولی با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال به گروه شانس مجدد راه یافت. وی در این مرحله مقابل ساگار شیریتزوجی از تاجیکستان با نتیجه 8 بر صفر به برتری رسید. ملکی برای کسب مدال برنز مقابل یوکی تاکیشیتا از ژاپن با نتیجه 8 بر صفر به برتری رسید و به مقام سوم رسید. در این وزن 12 کشتی گیر حضور داشتند.

– در وزن 60 کیلوگرم که 11 کشتی گیر وزن کشی کردند، امید قادری در دور نخست مقابل دانیار کالینکوف از قزاقستان با نتیجه یک بر 6 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل نماینده ژاپن، قادری از دور مسابقات کنار رفت.

– در وزن 66 کیلوگرم، رامین طاهری در دور نخست جانگ مین کیم از کره جنوبی را با نتیجه 5 بر 2 شکست داد. وی در دور دوم آپی چی ناتال از تایلند را با نتیجه 7 بر صفر مغلوب کرد. طاهری در دیدار نیمه نهایی نیز فرزاندا نادیروف از قرقیزستان را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و فینالیست شد.در این وزن که 11 کشتی گیر حضور داشتند، رامین طاهری از ایران و خوسراو آبلوبردیف از تاجیکستان دیدار پایانی را برگزار کردند که طاهری با نتیجه 5 بر 6 مغلوب شد و به مقام دوم رسید.

– در وزن 74 کیلوگرم که 12 کشتی گیر حضور داشتند، فرشاد رستمی کیا آمانالی آتایف از ترکمنستان را با نتیجه 7 بر 4 به پیروزی رسید و در دور دوم سینگ کارپ ریت از هند را با نتیجه 6 بر 4 به برتری رسید. وی در مرحله نیمه نهایی مقابل سامات شیرداکوف از قزقیزستان با نتیجه 8 بر 2 مغلوب شد و راهی دیدار رده بندی شد. رستمی کیا برای کسب مدال برنز مقابل سانگ هی یونگ پارک از کره جنوبی با ضربه فنی به پیروزی رسید و سوم شد. در این وزن کشتی گیران قزاقستان و قرقیزستان فینالیست شدند.

– در وزن 84 کیلوگرم یوسف قادریان پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل سینگ پراب پال از هند را با نتیجه 6 بر صفر را شکست داد. قادریان در دیدار نیمه نهایی آسخات آمان بیک از قرقیزستان را با نتیجه 12 بر 3 مغلوب کرد وفینالیست شد.در این وزن که ده کشتی گیر وزن کشی کردند، قادریان در دیدار فینال مقابل جان هی یونگ چوئی از کره جنوبی با ضربه فنی به پیروزی رسید و صاحب مدال طلا شد.

– در وزن 96 کیلوگرم که ده کشتی گیر حضور داشتند، سید مصطفی صالحی زاده پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل عبدالرحیم حیدر از عراق با نتیجه 6 بر صفر به برتری رسید و مرحله نیمه نهایی مقابل جهانگیر توردیف از ازبکستان با نتیجه 7 بر صفر به پیروزی رسید و فینالیست شد. سید مصطفی صالحی زاده در دیدار فینال مقابل کامبار ژوروبیکوف از قرقیزستان با نتیجه 9 بر 2 به برتری رسید و قهرمان شد.

 IMG_9143

– رده بندی شش وزن نخست انفرادی و تیمی این رقابتها به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: 1- محمود جان محموداف (ازبکستان) 2- سنگ هاک کیم(کره جنوبی) 3- بهروز ملکی( ایران) و نیتین(هند) 5- آخمت ایزباس کانوف(قزاقستان) و یوکی تاکیشیتا(ژاپن)

60 کیلوگرم: 1- ریو موروکامی(ژاپن) 2- بیک بولسان آسان علی یف( قرقیزستان) 3- پراوان(تایلند) و دانیار کالینوف(قزاقستان) 5- لانگ ژو(چین) و توآن بوی(ویتنام) و 9 – امید قادری(ایران)

66 کیلوگرم:1- خوسراو آبلوبردیف(تاجیکستان) 2- رامین طاهری(ایران) 3- ژان بیک کاندی بایف(قزاقستان) و فرزاندا نادیروف(قرقیزستان) 5 – جانگ مین کیم(کره جنوبی) و یانگ چنگ سان(چین)

74 کیلوگرم: 1- آبانسار اومیرزاک(قزاقستان) 2- سمت شیرداکوف(قرقیزستان) 3- فرشاد رستمی کیا(ژاپن) و سو ساکابه(ژاپن) 5- ژانگ لی(چین) و سانگ هی یونگ پارک(کره جنوبی)

84 کیلوگرم: 1- یوسف قادریان(ایران) 2- جان هی یونگ چوئی(کره جنوبی) 3- سینگ پراب پال(هند) و جان بیگ اوتابیکوف(ازبکستان) 5- رشید کوچیف(قزاقستان) و آسخان آمان بیک(قرقیزستان)

96 کیلوگرم: 1- سید مصطفی صالحی زاده(ایران) 2- کامبار ژوروبیکوف(قرقیزستان) 3- داگار پراوین(هند) و جهانگیرتوردی یف(ازبکستان) 5- عبدالرحیم حیدر(عراق) و سینگ تی یک جانگ(کره جنوبی)

-رده بندی تیمی:

1- ایران 47 امتیاز

2- قرقیزستان 42 امتیاز

3- قزاقستان 40 امتیاز

4- کره جنوبی 37 امتیاز

5- هند 32 امتیاز

6- ژاپن 29 امتیاز

7- چین 28 امتیاز

8 – ازبکستان 26 امتیاز

9- تاجیکستان 16 امتیاز

رقابتهای اوزان 50 و 120 کیلوگرم این مسابقات فردا(جمعه) در شهر پوکت تایلند برگزار می شود که رضا خدری و محمد مدرسی به مصاف حریفان خود می روند.