فرمان مهاجرتی جدید آمریکا در راه است

0
293

دونالد ترامپ بر آن است تا فرمان مهاجرتی جدیدی صادر کند. فرمانی که گفته می‌شود سفر شهروندان کشور‌های عمدتا مسلمان‌نشین به آمریکا را دشوارتر خواهد ساخت. دوره فرمان مهاجرتی کنونی روز یکشنبه ۲۴ سپتامبر به پایان می‌رسد.

خبرگزاری رویترز روز شنبه ۲۳ سپتامبر (اول مهر) در گزارشی که از واشنگتن منتشر کرده، خبر از بررسی یک فرمان مهاجرتی جدید توسط دولت ترامپ داده است.

فرمان مهاجرتی کنونی دولت ترامپ که عمدتا محدودیت‌هایی برای سفر شهروندان ۶ کشور مسلمان نشین و از جمله ایران پیش بینی کرده بود، روز یکشنبه ۲۴ سپتامبر به پایان می‌رسد.

گفته می‌شود که دونالد ترامپ هنوز جزئیات فرمان جدید مهاجرتی دولت خود را تعیین نکرده است. این در حالی است که بنا بر اظهارات مایلز تایلر، مشاور ترامپ، وزیر موقت امنیت داخلی این کشور، الین دوک از ترامپ خواسته است تا در فرمان جدید محدودیت‌های بیشتری برای سفر شهروندان کشورهای خاصی پیش‌بینی کند.

بر اساس توصیه وزارت امنیت داخلی آمریکا، قرار است این محدودیت‌ها در مورد هر کشوری که مشمول این فرمان مهاجرتی ‌شود، به طور جداگانه‌ای تعیین و تنظیم گردد. این در حالی است که هنوز روشن نیست این فرمان مهاجرتی شامل حال کدام کشورها خواهد شد.

فرمان مهاجرتی ترامپ یکی از مناقشه‌برانگیزترین تصمیمات او به شمار می‌رود. این فرمان بارها توسط دادگاه‌های فدرال آمریکا رد شد. سپس در ماه ژوئن، محدودیت‌‌های پیش‌بینی شده در فرمان مهاجرتی ترامپ توسط دیوان عالی آمریکا تایید گشت.

به گزارش دویچه وله؛ فرمان مهاجرتی ترامپ که مهلت آن روز یکشنبه ۲۴ سپتامبر به پایان می‌رسد، شامل کشورهای ایران، سوریه، لیبی، سومالی، سودان و یمن می‌شود. ترامپ دلیل صدور این فرمان را تامین امنیت داخلی آمریکا اعلام کرده بود.