فرمان تشدید تحریم ها علیه ایران توسط اوباما؛ آمریکا ریال و صنعت خودروسازی ایران را هدف قرار داد..!

0
254

در جدیدترین تحریم های آمریکا علیه ایران ، ارز و صنعت خودرو سازی این کشور که منبع درآمد و اشتغال مهم در جمهوری اسلامی به شمار می آید ، مورد هدف قرار گرفت.

العربیه گزارش داد؛ این اقدام آمریکا تنها چند روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران صورت می گیرد تا این کشور را که در مذاکرات هسته ای با غرب به توافق نرسیده بود ، مورد فشار شدیدتری قرار دهد.

جئی کارنی سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد:” قدمی که امروز برداشته شد، در راستای تعهد اوباما ست که از دستیابی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری کند و به جهانیان هشدار دهد که اگر ایران به این نوع سلاح دست یابد آنها چه قیمتی باید بپردازند”.

این نهمین تحریم آمریکا است که توسط اوباما علیه ایران امضاء می شود . در این تحریم ها بانک ها و موسسات مالی که ریال ایران را ذخیره و یا با آن معامله می کنند ، مورد تحریم قرارمیدهد.

این فرمان همچنین افراد و موسساتی را که خدمات یا قطعات خودرو را به صنعت خودرو سازی ایران ارائه می کنند ، جریمه می کند.

کارشناسان می گویند تحریم های جدید آمریکا با هدف فشار بر ایران برای متوقف کردن برنامه بلند پروازانه اتمی این کشور صورت می گیرد.

گفتنی است که ریال ایران در ماههای اخیر دو سوم ارزش خود را از دست داده و تحریم های جدید آمریکا می تواند ارزش واحد پول ایران را بیش از پیش کاهش دهد.

“مارک دوبوویتز” عضو بنیاد دفاع از دموکراسی ها می گوید: “تحریم صنعت خودروسازی ایران که دومین کارفرما در ایران پس از صنعت انرژی است، تحریمی شدید و جدی به شمار می آید”.

اعلام تحریم های جدید زمانی صورت می گیرد که مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری کاندیدا ها درایران به اوج خود رسیده است.

این در حالی است که یک مقام آمریکایی به ایران هشدار داده است که به نگرانی های بین المللی در مورد برنامه هسته ای خود پاسخ دهد در غیر انصورت تحریم های فلج کننده و سختی های اقتصادی شدیدتر و انزوای بیشتری در انتظاراین کشور خواهد بود.