فرمانده نیروی هوائی روسیه از ایران دیدن کرد

0
190

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوائی خاتم الانبیا، در دیدار با فرمانده نیروی هوائی روسیه گفت در مورد “مسائل پدافند هوایی و سامانه راداری” با یکدگر گفتگو کردیم.

به گزارش خبرگزاریهای داخلی ایران روز یکشنبه 20 ماه اوت ژنرال ویکتور بوندارف، فرمانده نیروی هوایی روسیه، وارد تهران شد و با سرتیپ اسماعیلی مذاکراتی را انجام داد.

اسماعیلی در باره این ملاقات گفت: “این جلسه بسیار خوب برگزار شد و از جمله مسائل مطرح شده میتوان به تکنیک دفاع هوایی، پدافند هوایی، سامانه موشکی و سامانه راداری اشاره کرد.”

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا گفت دو طرف، ایران و روسیه، هرچقدر دکترین دفاعی خود را به هم نزدیکتر کنند، “شاهد ثبات بیشتری در منطقه خواهیم بود.”

در پاسخ به سوالی در باره پرونده موشکی اس 300، اسماعیلی گفت این پرونده اکنون در دست “دولتمردان” است و وزارت دفاع ایران این موضوع را پیگیری میکند.

ایران سالها پیش سفارش خرید سیستم دفاع موشکی اس300 را به روسیه داده و تمام پول آنرا هم پرداخت کرده است. اما روسیه تحت فشار آمریکا و اسرائیل از تحویل این سیستم دفاع موشکی به ایران خودداری میکند.

اسماعیلی همچنین گفت دو هفته پیش این فرماندهی یک رزمایش 5 روزه پدافند هوایی به وسعت 700 کیلومتر مربع در مرکز، شمال غربی و جنوب غربی کشور برگزار کرد. او گفت این رزمایش که “مدافعان آسمان ولایت 5” نام داشت، بدون اطلاع رسانه ها برگزار شد.