فرمانده سنت‌کام: قاسم سلیمانی و نیروی قدس سپاه در مرکز فعالیت‌های مخرب منطقه هستند

0
317

ژنرال جوزف وتل، فرمانده فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا موسوم به «سنت‌کام» در دو توئیت درباره نقش بی ثبات کننده جمهوری اسلامی در منطقه نوشت که برای او نقش مرکزی نیروی قدس سپاه پاسداران در فعالیت های مخرب در منطقه روشن است.

ژنرال وتل در توئیتی که یکشنبه ۲۱ مرداد منتشر کرد، نوشت: «برای من روشن است که قاسم سلیمانی و نیروی قدس سپاه پاسداران هسته مرکزی یک کارزار گسترده و پرهزینه برای فعالیت‌های مخرب و منفی در منطقه از جمله در سوریه، عراق، لبنان، بحرین و یمن است.»

ژنرال وتل همچنین نوشت که این فعالیت‌های مخرب و بی ثبات کننده، امنیت و ثبات منطقه را به خطر انداخته و به سود مردم ایران نیست.

این فرمانده ارشد آمریکایی پیشتر نیز قاسم سلیمانی و نیروی قدس سپاه را اصلی ترین تهدید منطقه دانسته بود.

دولت پرزیدنت ترامپ و متحدان آمریکا در خاورمیانه، بارها جمهوری اسلامی را متهم به دخالت مخرب در برخی از کشورهای منطقه از جمله یمن، عراق، سوریه، لبنان کرده اند.

پرزیدنت ترامپ اردیبهشت ماه اعلام کرد که آمریکا به دلیل اینکه رفتار تهاجمی جمهوری اسلامی در منطقه پس از دستیابی به توافق هسته ای با قدرتهای جهانی، افزایش یافته است، و از آن رو که این توافق مانع دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته ای نمی شود، از آن خارج شد.

وزیر خارجه آمریکا نیز در ادامه اعلام کرد که فشار اقتصادی و سیاسی بر جمهوری اسلامی ادامه می یابد تا هنگامی که این رژیم دست از رفتارهای مخرب در منطقه و حمایت از تروریسم بردارد و برنامه های هسته ای و موشکی خود را کنار بگذارد.