فرمانده سنتکام: جمهوری اسلامی 40 سال است از تروریسم حمایت می‌کند

0
44

ژنرال کنت فرانک مکنزی سنتکام فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه 8 فوریه 2021 گفت که رژیم جمهوری اسلامی 40 سال به حمایت از تروریسم پرداخت و نه تنها در منطقه بلکه در همه جهان دست به اقدامات غیرقابل قبول زد.

فرمانده سنتکام در ادامه گفت که رژیم جمهوری اسلامی عراق را به صحنه نبرد علیه آمریکا مبدل کرده و این کشور عامل اصلی بی‌ثباتی در سوریه و یمن است.

او تاکید کرد که واشنگتن به پشتیبانی از ریاض برای افزایش توان دفاعی این کشور در مقابل هر تهدیدی ادامه می‌دهد.

ژنرال کنت فرانک مکنزی گفت که حضور آمریکا در منطقه عاما بازدارندگی در مقابل رژیم جمهوری اسلامی است و توان نظامی آمریکا برای دفاع از منافع این کشور و دوستان و همپیمانانش در منطقه حضور دارد و رژیم جمهوری اسلامی در این زمینه پیام روشنی دریافت کرده است.

او حضور آمریکا در یمن را محدود به مبارزه با تروریسم دانست و گفت که آمریکا اقدامات نظامی در یمن را پشتیبانی نمی‌کند.
شاهزاده فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه پادشاهی عربی سعودی هم روز دوشنبه گفت که کشورهای عربی در مقابل چالش‌ها دوشادوش یکدیگر ایستاده‌اند.

وزیر امور خارجه سعودی در نشست فوق‌العاده وزرای امور خارجه کشورهای عربی در قاهره از جامعه جهانی خواست تخلفات و تهدیدات رژیم جمهوری اسلامی در منطقه را متوقف کنند. او گفت که رژیم جمهوری اسلامی با استفاده از گروه‌های شبه‌نظامی‌اش امنیت و ثبات کشورهای عربی را تهدید می‌کند.