فرمانده سابق پلیس: احمدی‌نژاد گفت برو محمد خاتمی را دستگیر کن

0
196

اسماعیل احمد‌ی‌مقدم‌٬ فرمانده سابق پلیس گفته در وقایع سال ۱۳۸۸ محمود احمدی‌نژاد از وی خواسته بود با معترضین به نتیجه انتخابات برخورد کرده و محمد خاتمی را نیز دستگیر کند.

احمدی‌مقدم اضافه کرده احمدی‌نژاد در بحبوحه اعتراض‌های خیابانی به نتیجه انتخابات در جلسه‌ای که به منظور ارزبابی وضعیت کشور برگزار شده بود٬ این درخواست را مطرح کرد.

وی افزوده احمدی‌نژاد در این جلسه گفته بود: «دایره را تکان دادیم و اضافات و آشغال‌ها رو آمد. با آن‌ها برخورد کنید و همه را جمع کنید ببرید. بروید خاتمی و بقیه را دستگیر کنید و شر همه را کم کنید.»

احمدی‌مقدم افزوده «من هم در پاسخ گفتم: مرد حسابی چه می‌گویی؟ می‌روی مصاحبه و سخنرانی می‌کنی و می‌گویی خس و خاشاک و آت و آشغال. الان همه به خیابان‌ها ریخته‌اند و بحران است و نمی‌شود قضیه را به این سادگی جمع کرد و حالا می‌گویی بگیرید ببرید و تمام؟»

به گزارش تارنمای دیگربان؛ فرمانده سابق پلیس همچنین اضافه کرده «خیلی ناراحت و تند شدم و گفتم: حالا این‌ها به کنار، برای چه می‌روی آنجا مشایی را با خودت می‌بری؟» پرسید: «چرا؟» گفتم: «علما نسبت به او موضع دارند و با این کارت انگشت در چشم علما می‌کنی. چرا حالا که او را می‌بری وسط این فتنه، جلوی دوربین می‌بریش که همه او را ببینند؟ باید الان اوضاع را آرام کنیم و داری برعکس عمل می‌کنی.»

احمدی‌مقدم در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌ اصلاح‌طلبان در انتخابات سال ۱۳۸۸ اشاره کرده و مدعی شده محمد خاتمی در آن سال به چند کشور اروپایی سفر و از بحرین٬ عربستان و قطر «پول» گرفته بود.

این فرمانده سابق پلیس اضافه کرده که محمد‌علی ابطحی٬ مسئول دفتر محمد خاتمی این مطلب را بیان کرده است.

در سال‌های اخیر بسیاری از محافظه‌کاران بار‌ها ادعا کرده‌اند که محمد خاتمی از عربستان سعودی در انتخابات سال ۱۳۸۸ پول دریافت کرده است.