فرزند کاووس سیدامامی: مسوولان مرگ پدر من کسانی هستند که او را زندانی کردند

0
172

فرزند کاووس سیدامامی گفت از طریق وکیل‌ خود طی نامه‌ای به شعبه ۹ دادسرای فرهنگ و رسانه خواستار حضور در تلویزیون و پاسخگویی به اتهاماتی شده‌اند که یک سال پیش صداوسیما به او در یک برنامه تلویزیونی وارد کرد.

رامین سیدامامی گفت: «ما خانواده‌ای سیاسی نیستیم. ما فقط می‌خواهیم علت بازداشت و مرگ پدرمان روشن شود و صداوسیما پاسخگو اتهاماتی که به پدرمان وارد کرده باشد. ما همین طور می‌خواهیم ممنوع الخروجی مادرمان رفع شود و پیش ما بیاید تا در کنار هم زندگی کنیم. ما می‌خواهیم پس از تمامی این اتفاقات اگر زمانی به ایران برگردیم راحت زندگی کنیم. ما در تمام یک سال گذشته احترام تمام دسته‌جات سیاسی را نگه داشتیم و نسبت به نقدها و حتی ناسزاهایشان سکوت کردیم. ما فقط می‌خواهیم طبق حق‌مان که قانون اساسی به ما می‌دهد فرصت داشته باشیم در مقابل اتهامات مطرح شده علیه پدرمان از او دفاع کنیم.»

رامین سیدامامی فرزند اول کاووس سیدامامی با اظهار اینکه تاکنون پاسخی به شکایت‌های قبلی آنها داده نشده گفت: «این بار از طریق نامه‌ای خواستار اجرای اصل ۲۲ قانون اساسی و ماده ۳۰ اساسنامه سازمان صداوسیما شده‌ایم. براساس قانون، صداوسیما باید به ما هم اجازه حضور رایگان بدهد تا از اتهاماتی که به پدرم وارد شده دفاع کنیم.»

فرزند کاووس سیدامامی همچنین با اشاره به اینکه سپاه پاسداران با گذشت یک سال از بازداشت پدرش و بقیه فعالان محیط زیست دلیل بازداشت آنها را توضیح نداده،  گفت:‌ «ما تا امروز نمی‌دانیم دلیل بازداشت پدرم و بقیه چه بود. هیچ مدرک و سندی دال بر مجرم بودن آنها به ما نشان داده نشد. موسسه میراث حیات‌وحش یک موسسه شناخته شده و رسمی بوده که تمام فعالیت‌هایش زیر نظر دولت و سازمان محیط زیست بوده است. واقعا نمی‌دانیم دلیل پلمب آن و بازداشت اعضایش چه بود.»

رامین سیدامامی در ادامه گفت: «اگر سندی حمل بر خلاف آنها بود حتما شورای عالی امنیت ملی و سازمان محیط زیست پیگیری می‌کرد اما آنها اعلام کرده‌اند که اینها جاسوس نیستند. طی یک سال گذشته به جای شفاف سازی، درباره آنها از طریق برخی رسانه‌ها عوام فریبی صورت گرفت.»

به گزارش خبرنامه ملی یرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛ فرزند سیدامامی همچنین با اظهار اینکه پس از یک سال از فوت پدرش هنوز علت واقعی مرگ را متوجه نشدند گفت: «مسوولان مرگ پدر من کسانی هستند که ایشان را زندانی کردند، بدون هیچ سندی او را نگه داشتند و اگرچه مسوولیت جانش با آنها بود اما در این راه غفلت کردند.»