فرانسیس فورد کاپولا برای حمایت از سینمادوستان یک سایت راه انداخت

0
144

فرانسیس فورد کاپولا فیلمساز مشهور سایت «زوتروپ» را به عنوان یک استودیوی مجازی با امکان نمایش فیلم کوتاه راه‌اندازی کرد.

این وبسایت که برای حمایت از افق‌های جدید و کارگاه‌های نویسندگی راه‌اندازی شده شامل رزومه بازیگری، عکاسی، ترانه‌نویسی، فیلم کوتاه، داستان، رمان، فیلمنامه، داستان‌های کوتاه، شعر، موسیقی و عکس است.

سایت Zoetrope.com برای این طراحی شده که به فیلمنامه نویسان، کارگردانان و تهیه کنندگان با هر پس زمینه‌ای  کمک کند. در این وبسایت در مورد هر داستان، این امکان فراهم می‌شود که اعضا بتوانند پنج کار دیگر را مطالعه کنند و با بازخورد آثار دیگر آشنا شوند.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرده است: وقتی بچه بودم به دروازه‌های بسته استودیو فیلمسازی‌ای که در آن سمت خیابان مدرسه ما واقع شده بود خیره می‌شدم. آرزو داشتم بتوانم از آن در وارد شوم و ببینم استودیوهای اسطوره‌ای چه هستند. سال‌ها بعد من سرانجام آن استودیو را خریدم و داخل مدرسه پسران شدم و با دانش‌آموزان آنجا درباره آن صحبت کردم و گفتم خب بچه‌ها بیایید برویم. و آنها را به آن سمت خیابان بردم و از دروازه‌های آن استودیو عبور کردیم.

این کارگردان افزوده است: با این سایت نیز قصد دارم همین کار را بکنم، به همه اجازه بدهم تا وارد استودیوهای فیلمسازی شوند و مفهوم جدیدی از ارتباط خلاق را برای مردمی که به سینما، موسیقی، بازیگری، هنر، گرافیک، عکاسی، فیلمنامه نویسی و غیره علاقه دارند، فراهم کنم.

کاپولا این سایت را سال ۱۹۹۷ راه انداخته بود تا از داستان کوتاه تجلیل و از کار نویسندگانی چون اسکات فیتزجرالد و دوروتی پاکر حمایت کند.

این کارگردان ۷۷ ساله استودیو تهیه فیلم خود را در سن فرانسیسکو در سال ۱۹۶۹ با نام «آمریکن زوتروپ» راه انداخت و بیش از ۵۰ فیلم تولید کرد که سه‌گانه ‌«پدرخوانده» و «اینک آخرالزمان» و «گرافیتی آمریکایی»، «گم شده در ترجمه» از جمله آنها هستند.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، کاپولا پنج جایزه اسکار برده و جایزه ایروینگ تالبرگ را از آکادمی اسکار دریافت کرده است.