فرانسوا اولاند خواستار یک ائتلاف گسترده جهانی-منطقه ای علیه داعش شد

0
144

در حالی که فرانسه روز، پنجشنبه تشکیل یک ائتلاف بسیار گسترده بین المللی علیه داعش را پیشنهاد کرد، نیروهای داعش در سوریه دهها سرباز سوری را که از یک پایگاه هوایی در شمال سوریه گریخته بودند، دستگیر و قتل عام کردند.

برای مقابله با گسترش نیروهای جهادی در عراق و سوریه، فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه دیروز، پنجشنبه از جامعه جهانی خواست تا برای پاسخگویی به این تهدید تازه با ایجاد یک ائتلاف گسترده از کشورهای منطقه و دیگر کشورها، از نظر نظامی و کمک های انسانی به پا خیزند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در راستای شکل گیری این ائتلاف بین المللی علیه تهدید داعش، فرانسوا اولاند هرگونه همکاری با رژیم بشار اسد را رد کرد. وی گفت، بشار اسد که خود در اهداف نهایی تروریست ها اشتراک دارد، صلاحیت مشارکت در این ائتلاف ضد تروریستی را ندارد.

در همین حال، دیده بان حقوق بشر سوریه که خبر قتل عام دهها سرباز سوری را گزارش داده است، اعلام کرد که هواپیماهای جنگنده سوری به خانه ای در نزدیکی “دیرالزور” که بسیاری از رؤسای مذهبی و نظامی گروه افراطی داعش در آن گردهم آمده بودند، حمله کردند. به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه، در بمباران این محل توسط جنگنده های سوری، تعداد زیادی از رؤسای گروه تروریستی داعش به هلاکت رسیدند.

در مورد قتل عام سربازان سوری، یک نوار ویدئویی منتسب به نیروهای جهادگرای دولت اسلامی عراق موسوم به داعش که صحت آن هنوز از سوی مقامات رسمی تأیید نگردیده است، اعدام دسته جمعی 200 سرباز سوری را به دست نیروهای داعش نشان میدهد.

این نوار ویدئویی، دهها جوان نیمه لخت ، با پاهای برهنه را در جاده ای متروک نشان میدهد که در حال راه پیمودن هستند و توسط نیروهای جهاد گرا، از جمله داعش محصورشده اند.

در همین رابطه، رامی عبدالرحمن مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه امروز اعلام کرد که دهها سرباز سوری توسط نیروهای جهاد گرای داعش در نیمه شب گذشته به قتل رسیده اند. به گفته این سازمان، سربازان سوری پس از تسلط نیروهای داعش بر پایگاه هوایی “تابکا” در استان “حما” در حال فرار از این پایگاه بودند که توسط نیروهای داعش دستگیر و سپس به قتل رسیدند.

بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه در هنگام حمله نیروهای داعش به پایگاه هوایی “تابکا” حداقل 1400 سرباز سوری، مسئولیت دفاع از این پایگاه هوایی را بر عهده داشتند. به گفته این سازمان، حداقل 200 سرباز در جریان این حمله کشته شدند. همچنین، پس از تسخیر این پایگاه توسط نیروهای داعش، 700 سرباز دیگر توانستند فرار کنند و خود را به مناطق امن تحت کنترل ارتش سوریه برسانند. از500 سرباز باقیمانده دیگر، حداقل 200 سرباز به وسیله نیروهای داعش دستگیر شده که نیمه شب گذشته اعدام شدند و مابقی سربازان، یا در حال مبارزه و گریز هستند، یا در محلی خود را مخفی کرده اند.