فرانسه قرنطینه سراسری را تا ١۵ آوریل تمدید کرد

0
250

در حالی که شمار قربانیان و مبتلایان به بیماری کویدـ۱۹ در فرانسه همچنان روند صعودی خود را دنبال می کند، ادوارد فیلیپ، نخست وزیر این کشور امروز جمعه ۸ فروردین/ ۲۷ مارس، در پایان جلسه «اتاق بحران» با هشدار در مورد «موج شدید» ویروس کرونا بر لزوم مقاومت مردم تأکید کرد. او اعلام کرد که قرنطینۀ سراسری در این کشور حداقل تا ١۵ آوریل تمدید شده است.

ویروس همه‌گیر کرونا که نخست شرق فرانسه را تحت تأثیر قرار داد، در حال حاضر در دیگر نقاط این کشور نیز شیوع پیدا کرده است. شایان ذکر است که ناحیه «ایل ـ دو ـ فرانس» بیشتر از دیگر نقاط فرانسه تحت تأثیر شیوع این ویروس  قرار گرفته و مقامات کشور را نگران ساخته است.

در همین حال، طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۶۵ نفر در فرانسه جان خود را در اثر ابتلا به  ویروس کرونا از دست داده‌اند.

ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه امروز در پایان کنفرانس خبری ویدیویی با اعضای دولت که در اتاق بحران بین وزارتخانه‌ها برگزار شد، با اشاره به این نگرانی‌ها اعلام کرد: «ما درگیر یک بحران جدی هستیم و این وضعیت در روزهای آینده ادامه خواهد داشت».  وی با هشدار در مورد موج شدید ویروس کرونا که در روزهای آینده به نقطه اوج خواهد رسید افزود: «وضعیت بهداشتی کشور در روزهای آینده دشوارتر خواهد شد». در همین حال نخست وزیر فرانسه با تأکید بر مقاومت مردم افزود که این وضعیت به زودی بهبود نخواهد یافت.

وی در سخنرانی امروز خود همچنین از زحمات کارمندان بخش‌های مختلف کشور به ویژه کارکنان بیمارستان‌های فرانسه قدردانی کرد. ادوارد فیلیپ در حالی امروز این سخنان را ایراد کرد که بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان «ایل ـ دو ـ فرانس» که مرکز آن پاریس است، گنجایش پذیرش بیماران جدید را ندارند.

افزایش آمار در «ایل ـ دو ـ فرانس»

اورِلین روسو (Aurélien Rousseau)، مدیر آژانس بهداشت «ایل ـ دو ـ فرانس» بر لزوم تلاش‌های بیشتر این آژانس تأکید کرد و افزود که آمار مبتلایان و قربانیان در این ناحیه، بویژه در پاریس سرسام آور است. بر اساس گفته های وی، در حال حاضر نزدیک به ۱۳۰۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های این استان بستری هستند و ۱۵۰۰ تخت این بخش به بیماران مبتلا به ویروس کویدـ۱۹ اختصاص داده شده است.

در همین حال برونو ریو (Bruno Rio)، مدیر سلول بحران  بیمارستان‌های «ایل ـ دو ـ فرانس» در مورد افزایش بیماران هشدار داد و به منظور حفظ ظرفیت پذیرش بیمارستان های این ناحیه گفت: «برخی از بیماران مبتلا به ویروس کرونا از ایل ـ دو ـ فرانس باید به بیمارستان‌های دیگر مناطق کشور انتقال داده شوند». وی همچنین افزود که فرانسه هنوز به مرحله اوج بیماری کرونا نرسیده است و پیش از آن سیستم بهداشتی کشور باید خود را آمادۀ رویاروئی با این مرحله سازد و راه حلی برای پذیرش بیماران جدید پیشنهاد کند.

ژیل پیالو (Gilles Pialoux)، رییس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان تنون (Tenon) پاریس گفته است که بین ۵ تا ۱۴ ماه آوریل، شمار بیماران بخش مراقبت های ویژه بیمارستان‌های ایل ـ دو ـ فرانس به بیش از ۲۰۰۰ نفر خواهد رسید.

به گزارش رادیوفرانسه؛ شمار کل مبتلایان ویروس کرونا در فرانسه در حال حاضر به ۲۹۵۸۱ نفر می‌رسد. همچنین از آغاز شیوع بیماری کویدـ۱۹ تا کنون ۱۷۰۰ نفر جان خود را در اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده‌اند. بر اساس تازه ترین آمار، نزدیک به ۵۰۰۰ نفر نیز پس از ابتلا به کرونا بهبود یافته‌اند.