فرانسه: در صورت لزوم مجازات‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌شود

0
179

ژان-مارک اِرو، وزیر امور خارجۀ فرانسه، در پایان ملاقات امروزش در پاریس با همتایان آمریکایی، انگلیسی، ایتالیایی، آلمانی و اروپایی اش گفت که در واکنش به آزمایشات اخیر موشکی ایران، در صورت لزوم مجازات های جدیدی علیه این کشور اعمال خواهد شد.

در ادامه و پشتیبانی از این نظر، جان کری، وزیر امور خارجۀ آمریکا، نیز تأکید کرد که آزمایشات اخیر موشکی ایران قطعنامه های سازمان ملل را نقض کرده اند.

وزیر امور خارجۀ آمریکا سپس تصریح نمود که صریحاً (به مقامات ایران) گفته شده است که پرتاب موشک می تواند به اعمال مجازات های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران منتهی شود.

قرار است روز دوشنبه چهاردهم مارس به درخواست آمریکا شورای امنیت سازمان ملل نشست مشورتی برای بررسی آزمایشات موشکی هفتۀ گذشتۀ ایران تشکیل بدهد. نمایندۀ آمریکا در سازمان ملل، سامانتا پاور، دیروز شنبه دوازدهم مارس گفت که کشورش پاسخ درخوری به “تحریکات خطرناک و بی ثبات کنندۀ” ایران خواهد داد.

پیش از برگزاری این نشست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل خواست که بدون فوت وقت تدابیر تنبیهی علیه جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ هفتۀ گذشته سپاه پاسداران ایران با پرتاب شماری موشک های بالستیکی صریحاً اعلام کرد که خاک اسرائیل در تیررس این موشک ها است و به زبان عبری بر روی همین موشک ها نیز نوشت که جمهوری اسلامی ایران خواستار “محو اسرائیل از صفحۀ زمین” است. این اولین بار نیست که اقدام های سپاه پاسداران زمینۀ اعمال تحریم های جدید علیه ایران و موضعگیری رهبران راست گرای اسرائیل در حمایت از این تحریم را فراهم می سازند.