فرانسه: حدود ۱۳۰ تن در ارتباط با حملات تروریستی پاریس بازداشت شدند

0
141

“برنارد کازنوو”، وزیر کشور فرانسه، اعلام کرد که در جریان ۱۶۸ تجسس اداری که طی ٢٤ساعت گذشته در فرانسه صورت گرفت، ۲۴ نفر بازداشت شدند و ۱۰۴ نفر دیگر که از پیش زیر نظر سرویس‌های امنیتی بودند، تحت بازداشت خانگی قرار گرفتند.
وزیر کشور فرانسه افزود که در عملیات تجسس ۳۱ سلاح از جمله ٤سلاح جنگی و یک خمپاره‌انداز و لباس‌های نظامی بدست آمده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، عملیات تجسس در ۱۹ شهرستان و شماری از شهرهای فرانسه به ویژه در شهرهای “لیل”، “استراسبورگ”، “لیون”، “گرونوبل”، “مارسی” و “تولوز”، صورت گرفته است.

همزمان، پلیس بلژیک نیز امروز دوشنبه ١٦نوامبر، عملیات گسترده‌ای را در منطقۀ “مولنبک” در بروکسل آغاز کرد که منشاء و مأمن افراد مظنون به دست داشتن در عملیات تروریستی پاریس بوده است.

در پی سوقصدهای خونین تروریستی پاریس، پلیس بلژیک به تجسس و دستگیری شماری افراد در همین محله مبادرت کرد؛ دست کم ۵ تن از افرادی که مظنون به دست داشتن در عملیات تروریستی پاریس بوده‌اند از ساکنان منطقه “مولنبک” هستند. “محمد عبدالسلام” یکی از این افراد و برادر “ابراهیم عبدالسلام”، یکی از سوءقصدکنندگان انتحاری در عملیات تروریستی ١٣نوامبر در پاریس است. برادر دیگر این دو تن، “صالح عبدالسلام” که در بروکسل به دنیا آمده ششمین عامل سوءقصدهای تروریستی ١٣نوامبر است که هم اکنون متواری است.

برادران “عبدالسلام”، در اوایل هفتۀ گذشته ٢خودرو اجاره کرده بودند که توسط عاملان سوءقصدهای تروریستی پاریس مورد استفاده قرار گرفتند.