فرانسه با هشدار نسبت به تجزیه عراق و سوریه، خواستار مداخله جامعه جهانی شد

0
521

فرانسه خواستار بسیج فوری جامعه جهانی به منظور جلوگیری از پیشروی‌های پیکارجویان گروه حکومت اسلامی (داعش) در عراق و سوریه شد و نسبت به تجزیه این دو کشور هشدار داد.
لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه، روز سه شنبه ٢۶ ماه مه/ ۵ خرداد، با اشاره به اعلام حمایت کشورهای ائتلاف غربی از حکومت عراق در مبارزه علیه داعش در نشست ماه سپتامبر در پاریس، تاکید کرد: حکومت عراق باید نسبت به تعهدات خود در مبارزه علیه داعش عمل نماید.

وزیر امور خارجه فرانسه تصریح کرد: از حکومت عراق انتظار می رود تا به تعهدات خود مبنی بر اجرای سیاست اتحاد فراگیر و استفاده از تمامی گروهها در کشور، اعم از شیعیان و سنی ها، در مبارزه علیه داعش جامه عمل بپوشاند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ لوران فابیوس با اشاره به حضور فرانسه در عملیات نظامی ائتلاف علیه داعش در عراق، خاطرنشان کرد: تنها در سایه عمل نمودن حکومت عراق به تعهداتش، حضور نظامی نیروهای ائتلاف غرب و عربی در مبارزه علیه داعش قابل توجیه می باشد.

از زمان پیشروی نیروهای داعش در استان انبار و اشغال شهر رمادی، حکومت عراق با موجی از انتقادات نسبت به عملکرد ضعیف نیروهای نظامی و ارتش این کشور روبرو شد.

ارتش عراق با حمایت شبه نظامیان شیعه عراقی عملیات نظامی علیه داعش را دنبال می نماید. جامعه جهانی از حکومت عراق خواسته است تا از تمامی گروهها، شیعیان و سنی ها، در نبرد علیه داعش استفاده نماید.

فرانسه، روز سه شنبه آینده ١٢ خرداد/ ٢ ژوئن، میزبان نشستی با هدف مبارزه با داعش خواهد بود. قرار است در این نشست بین المللی، حیدر عبادی، نخست وزیر عراق و جان کری، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، حضور یابند.

لوران فابیوس خاطرنشان کرد: نشست بین المللی پاریس بار دیگر فرصتی برای مطرح نمودن صریح مشکلات و قبول مسئولیت در برابر حل بحران تهاجمات داعش فراهم خواهد آورد.