فرانسه: آزمایش بالینی‌ دارویى قدیمی براى درمان کرونا «نوید‌بخش» بود

0
259

در حالی که کرونا روزانه جان هزاران نفر را در سراسر جهان می‌گیرد و کشورها برای یافتن واکسن برای ریشه کن کردن این بیماری همه‌گیر در حال رقابت با یکدیگر هستند، گروه داروسازی فرانسوی «سانوفی» روز سه شنبه 17 مارس اعلام کرد، آماده است میلیون‌ها دوز «Blacknell»، داروی ضد مالاریا را که پیشتر تولید کرده است را در اختیار مقامات فرانسوی قرار دهد تا برای معالجه بیماران مبتلا به کرونا بکار گرفته شود.

این گروه داروسازی گفته است که نتایج این دارو برای معالجه بیماران مبتلا به ویروس کرونا «امیدوارکننده» و «نوید بخش» بوده است.

گروه «سانوفی» گفته است، مقدار دارویی که این گروه در دست دارد، برای درمان 300 هزار بیمار مبتلا به این بیماری کافی است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی گروه «سانوفی» گفت: «با توجه به نتایج تشویق‌آمیز و امید بخش تحقیقاتی این دارو که بر روی بیماران انجام شد، این گروه متعهد می‌شود داروی خود را در دسترس مقامات فرانسه قرار دهد تا میلیون‌ها دوز از آن تهیه شود و برای معالجه بیماران مورد استفاده قرار گیرد.

این گروه تاکید کرد، مقدار دارویی که هم اکنون در اختیار دارد، برای معاجه 300 هزار بیمار کفایت می‌کند.

سخنگوی «سانوفی» گفت، این گروه داروساز آماده است تا با مقامات فرانسوی برای تأیید یافته‌ها علمی و پزشکی خود همکاری کند.

گفتنی است که «Blaknell» دارویی است متشکل از مولکول‌های «هیدروکسی کلروکین» است که چندین دهه برای درمان مالاریا و بیماری‌های خود ایمنی مانند «لوپوس» و «آرتروز» مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روز دوشنبه، پرفسور دیدییه راوول، مدیر بیمارستان دانشگاه مرسیلیا، گفت، یک کارآزمایی بالینی در باره این دارو انجام داده که نشان می‌دهد این دارو می‌تواند در از بین بردن ویروس کرونا کمک کند.

مطالعات و آزمایش‌هایی که پرفسور «راوول» بر روی 24 بیمار مبتلا به ویروس كرونا انجام داده نشان داد، سه چهارم ویروس کرونا پس از 6 روز مصرف دارو توسط بیماران مبتلا به کرونا از بدن آنها ناپدید شد.

به گزارش العربیه؛ گفتنی است که «سيبيت نديای» سخنگوی دولت فرانسه، پیشتر اعلام کرده بود که این کارآزمایی بالینی «نوید بخش» است و آزمایش آن بر روی بیماران بیشتری انجام خواهد گرفت.