فراخوان برای زنان بالای 40 سال برای ثبت نام در کارگاه فیلم‌نامه‌نویسی مریل استریپ

0
215

مریل استریپ، ستاره دارنده بیشترین تعداد نامزدی جوایز اسکار بازیگری کارگاه تخصصی فیلم‌نامه‌نویسی مخصوص بانوان بالای 40 سال تأسیس کرده است.

 مریل استریپ اعلام کرد که کارگاهی تخصصی برای بانوان فیلم‌نامه‌نویس که سن بالای 40 سال دارند، بر پا کرده است.  این کارگاه را تشکل بانوان نیویورکی شاغل در حرفه فیلم و تلویزیون اداره خواهد کرد.

خبر تأ‌سیس این کارگاه روز یکشنبه در جریان یک جلسه گفت‌و‌گوی مطبوعاتی در جشنواره ترایبکا در نیویورک اعلام شد. کارگاه تخصصی یاد شده «کارگاه نویسندگان» نام دارد و یک برنامه نگارش فیلم‌نامه به منظور دادن فرصت‌ بیشتر به خانم‌های فیلم‌نامه‌نویس بالای 40 سال است.

افرادی که امسال مایل به شرکت در این کارگاه هستند، می‌توانند تقاضای خود را در فاصله 1 می تا 1 ژوئن (11 اردیبهشت تا 11 خرداد) برای New York Women in Film and Television ارسال کنند. ازمیان متقاضیان هشت نفر انتخاب می‌شوند و کارگاه از تاریخ 1 اوت (10 مرداد) برگزار خواهد شد.

مریل استریپ، متولد 1949 در نیوجرسی، از 1977 با ایفای نقشی فرعی در فیلم «جولیا» وارد حرفه بازیگری سینما شد. وی در فیلم‌هایی مانند «شکارچی گوزن»، «سیلک‌وود»، «خارج از آفریقا»، «انتخاب سوفی»، ««بانوی‌آهنین»، «شیطان پرادا می‌پوشد»، «اقتباس»، «شک» و «آگوست در اوسیج کانتی» بازی کرده، سه بار برنده جایزه اسکار شده که دو بار برای بازی در نقش اصلی و یک‌بار در برای نقش مکمل بوده است.

به گزارش آنابه نقل از ورایتی،؛ مریل استریپ نامزد 16 جایزه اسکار دیگر نیز شده و رکورددار نامزدی جوایز بازیگری در تاریخ جوایز آکادمی اسکار است.