فراخوان برای اعتصاب سراسری توسط دانشجویان شریف در هفدهمین روز اعتراضات در ایران

0
72

هفدهمین روز خیزش سراسری در ایران با اعتراض دانشجویان دانشگاه‌های کرمانشاه، سمنان و‌ دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد.

معترضان، دوشنبه 11 مهر، با سر دادن شعارهای «آزادی آزادی آزادی» و «حسین حسین کجایی؟ یزبد شده سپاهی» مخالفت خود را با جمهوری اسلامی نشان داده و همچنین خواستار حمایت سایر دانشجویان و‌ اساتید از جنبش سراسری مردم ایران شدند.

دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف نیز شب گذشته اقدام به برگزاری تجمعی اعتراضی در محوطه این دانشگاه کردند که با سرکوب نیروهای بسیج، حراست دانشگاه و نیروهای امنیتی مواجه شدند.

در همین راستا دانشگاه شریف در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تا «اطلاع ثانوی» کلیه کلاس‌های این دانشگاه از روز دوشنبه به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

شماری از دانشجویان‌ دانشگاه شریف نیز با انتشار بیانیه‌ای، خواستار اعتصاب دانشجویان و‌ اساتید دانشگاهی در سراسر کشور شده ‌و از معترضین تهرانی خواستند تا در میدان «انقلاب» این شهر تحصن کنند.

این بیانیه از شهروندان ایرانی خواسته تا لحظه «سقوط این رژیم منحوس» این میدان را ترک ‌نکنند.

العربیه نوشت؛ انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شریف نیز در کنار شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، در واکنش به اتفاقات شب گذشته در تهران، خواستار اعتصاب معلمان، دانش‌آموزان‌، دانشجویان و‌ تعطیلی کلاس‌های درس شده‌اند.

برخورد‌ شب گذشته ماموران حراست دانشگاه شریف با دانشجویان ‌که به گفته‌‌‌ شاهدان عینی، با هدف فریب دانشجویان و بازداشت آن‌ها توسط نیروهای امنیتی صورت گرفت، با واکنش شدید بسیاری از چهره‌های برجسته اجتماعی، ورزشی و هنری در‌ داخل کشور‌ مواجه شد.