فداکاری٢ معلم برای نجات ٥٠ دانش‌آموز

0
151

٢ معلم فاروجی ٥٠ دانش‌آموز را از آتش ناشی از اتصالات برق نجات دادند. آتش‌سوزی در افتتاحیه کلاس‌های اوقات فراغت آموزش‌وپرورش فاروج رخ داده بود. درحالی که ٥٠ تا٦٠ دانش‌آموز در سالن شهدای دانش‌آموز فاروج خود را برای آغاز کلاس‌های اوقات فراغت آماده می‌کردند، بر اثر جرقه ناشی از اتصال برق، پرده سن سالن آتش گرفت.

پیش از شعله‌ور‌ترشدن پرده سن، دو معلم دانش‌آموزان را از سالن به بیرون هدایت کردند. پس از آن، رسول بصیرت و رجبعلی رشیدی دو معلم با آویزان شدن از پرده و کندن آن مانع از رسیدن آتش به سقف کاذب شدند.

با توجه به قابل اشتعال بودن مصالح استفاده شده در سقف کاذب، درصورت رسیدن آتش به سقف، رخ دادن حادثه بزرگ دور از ذهن نبود. نیروهای دیگر حاضر در صحنه با استفاده از کپسول اطفای حریق امانت گرفته شده از کانون امام صادق، اقدام به خاموش کردن آتش تا رسیدن نیروهای آتش‌نشانی کردند.

رسول بصیرت در این حادثه از ناحیه دست آسیب دید و رجبعلی رشیدی هم دچار مسمومیت شد که هر دونفر به بیمارستان منتقل و مداوا روی آنها انجام شد. با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده، هر دو فرهنگی از بیمارستان مرخص شده و حال عمومی‌شان خوب است.

سالن شهدای دانش‌آموز فاروج که با کاربری سالن ورزشی ساخته شده بود، به‌عنوان سالن اجتماعات استفاده می‌شود، عمر این بنا به ٢٠‌سال می‌رسد و اتصالات برق با توجه به پوسیدگی آن، پیش از این هم در ابعاد کوچک‌تر خودی نشان داده بود. میزان خسارت واردشده به این سالن هنوز برآورد نشده است. قصه فداکاری معلمان پایان‌یافتنی نیست.

سال‌هاست که اخبار متعددی از فداکاری معلمان می‌شنویم. آموزگاران درهمه حال معلمي مي‌كنند و هميشه ثابت می‌كنند فداكاری آنها تنها محدود به كلاس درس نمي‌شود، معلماني كه جان خود را از دست مي‌دهند تا دانش‌آموزانشان زنده بمانند. حمیدرضا گنگوزهی، معلم روستای مرزی نوکجو در استان سیستان‌وبلوچستان بود که در نخستین روزهای پس از پایان تعطیلات نوروز ٩٥، جانش را برای نجات دانش‌آموزانش از دست داد.

گنگوزهي به همراه همكارش عبدالغفور شهنوازی برای فراری دادن ٣ دانش‌آموزی كه در نزديكي ديواری درحال ريزش درحوالي مدرسه مشغول بازی بودند، اقدام كردند، دانش‌آموزان را نجات دادند، اما خود در زير آوار ماندند.

به گزارش فرارو؛ اما درطول سال‌های گذشته معلمان بسیاری بودند که بدون هیچ چشمداشتی در سخت‌ترین و دشوارترین لحظات تصمیم‌گیری با ایثارجان، آفریننده باشکوه‌ترین جلوه‌های معلمی شدند. از كردستان تا سيستان و از آذربايجان تا خوزستان، از خراسان تا فارس و هرمزگان همه اين سرزمين مهد پرورش انسان‌های بزرگي است كه تاريخ به آنها افتخار مي‌كند.