غیبت اپوزیسیون ایران در کارزار سطل آب یخ

0
381

تازگی ها یک برنامه تبلیغاتی به نام؛ کارزار’سطل آب یخ’ برای کمک به بیماری « ای ال اس» در کشور های غربی به راه افتاده است. چهره های معروف و شناخته شده جهان خود یا نزدیکانشان سطل پرآبی را که گاه همراه با یخ می باشد بر سرچهره معروف خالی می کنند و صد البته از این صحنه برای پخش و تبلیغ در رسانه ها فیلمبرداری می کنند.

برخی از ورزشکاران معروف ایرانی به تقلید از خارجی ها با ریختن سطل آب بر سر خود وارد این کارزار تابستانی شده اند و فیلم های خود را در شبکه های اجتماعی اینترنت پخش می کنند. خوب هوا هم گرم است و هم فال است و هم تماشا !

 در این چند روز چیزی که باعث شگفتی همگان شده است، غیبت اپوزیسیون ایران در این کارزار می باشد. اپوزیسیون بی خاصیت! و فرصت طلب ایران در خارج از کشور که همواره گوش به زنگ است تا فرصتی یابد و ایده ، طرح یا فعالیت های دیگران را بسود خود مصادره کند، گویا هنوز در تعطیلات تابستانی بسر می برد و از ماجرا به کلی بی خبر است.

 رضا پهلوی مدتی است با خانواده از هم گسیخته تعطیلات تابستانی خود را در یک آکواریوم بزرگ می گذراند تا نشان دهد هیچ اتفاقی نیافتاده بود و از پشت شیشه های ضخیم و نشکن با کوسه ها و لاک پشت ها عکس یادگاری می اندازد.

اسماعیل نوری علا و هم پالکی های کهنسال ! با دمپایی، صندل، عصا، چوبدستی و ویلچر، خود را برای شرکت در پیک نیک! سکولار دموکرات ها با هزار بدبختی به شهر بوخوم در آلمان رساندند و چند تا آبجوی خنک آلمانی سرکشیدند ولی از هنگامی که به کشور های محل اقامت خود باز گشته اند به دلیل مسافرت با هواپیما و اختلاف ساعت از شدت خستگی و شکم روش! حال و رمق هیچگونه مبارزه ای علیه جمهوری اسلامی را دستکم تا یکسال دیگر ندارند.

 چند عدد از بچه پررو های مدرن شاه الهی، جبهه ملی ها و توده ای ها هم با نزدیک شدن تاریخ بیست هشتم امرداد آماده از سر گیری درگیری های سالانه خود می شوند، به هر حال باید روزی به این واقعیت دست یافت که بیست و پنجم امرداد کودتا بوده یا بیست هشتم و حق با شاه بوده یا مصدق و خلاصه وقتی برای آب به سر ریختن ندارند. بیچاره ها همه سال دارند خاک بسر خودشان می ریزند، دیگر نمی شود از آنان توقع زیادی داشت.

 مجاهدین خلق که ماه رمضان را به پایان رسانده اند و جشن آن را هم با شکوه هر چه پرهزینه تر، برگزار کردند مشغول برنامه ریزی برای گرد همایی های سال های آینده می باشند و بچه های کمپ لیبرتی در عراق هم در بیم ظهور ناگهانی داعش بسر می برند چون ممکن است با آمدن داعش ناچار شوند به زورمذهب سنی را بپذیرند و پس از پانصد سال زحمات شاه اسماعیل صفوی را به باد دهند. از سویی مجاهدین اصولاً اهل این قرتی بازی! ها نیستند

 به هر حال این روز ها، شازده! زیر آبی می رود، صدراعظم و وزرایش در آلمان پیک نیک و آبجو خوری به راه انداخته اند و این چند تا رعیت هم شاخ های خود را برای نبرد بیشت هستم امرداد تیز می کنند. هر چند که گمان می رود سطل اپوزیسیون هم مانند خودش سوراخ باشد. اصولاً اپوزیسیون ما طاقت گرما و سرما ندارد.

بیست و سوم آگوست 2014

فرهنگ ایران

ارسال شده از تارنمای فرهنگ ایران