غلامعلی خوشرو سفیر جدید جمهوری اسلامی در سازمان ملل تعیین شد

0
281

غلامعلی خوشرو در خردادماه گذشته به عنوان سفیر جمهوری اسلامی در سوئیس منصوب شده بود.

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان؛ پیش از خوشرو، حمید ابوطالبی برای تصدی سمت نمایندگی دائم جمهوری اسلامی در سازمان ملل معرفی شده بود که دولت آمریکا بیان داشته بود که حمید ابوطالبی در گروگان‌گیری سفارت آمریکا نقش داشته و به همین خاطر به وی ویزا نداده بود.

تارنمای خرداد نیوز در شهریور ماه اشاره داشت که غلامعلی خوشرو، تحصیل کرده آمریکاست و مدرک دکترایش را در رشته جامعه ­شناسی دریافت کرده است. او پس از بازگشت به ایران و در سالهای میانی دهه 60، به عنوان رئیس دانشکده روابط بین­ الملل وزارت امور خارجه تعیین می­گردد. او پس از آن به عنوان سفیر ایران در نیویورک منصوب می­شود و راهی ایالات متحده می­شود.

خوشرو با معرفی خرازی به عنوان وزیر امور خارجه، به تهران باز می­گردد و به عنوان معاونت امور بین ­الملل وزارت خارجه مشغول خدمت می­شود. دکتر خوشرو بلافاصله پس از روی کار آمدن احمدی نژاد و معرفی منوچهر متکی به عنوان وزیر امور خارجه، از این وزارتخانه می­رود و خود را زودتر از موعد بازنشسته می­کند. خوشرو در طی هشت سال اخیر مقالات متعدد علمی و پژوهشی در فصلنامه­ها، رسانه­ها و جراید کشور به رشته تحریر درآورده است. از خوشرو که یکی از افراد نزدیک و مقبول محمد جواد ظریف است، به عنوان یکی از گزینه­های تصدی معاونت بین­الملل وزارت خارجه یاد می­شود.