غافلگیری شبه نظامیان جمهوری اسلامی از قرنطینه «سیده زینب»

0
130

مسدود کردن جاده‌های اصلی منتهی به منطقه «سیده زینب»، جنوب دمشق، به منظور قرنطینه آن ازسوی رژیم سوریه شبه نظامیان جمهوری اسلامی را غافلگیر کرده‌است.

ورود به منطقه «سیده زینب»، واقع در ۷ کیلومتری مرکز شهر، منحصراً از طریق دو جاده اصلی انجام می‌شود: مسیر اول، «تقاطع المستقبل» در جاده فرودگاه بین‌المللی دمشق و مسیر دوم، از دمشق به منطقه است که از محله القزاز در جاده کمربندی جنوبی شروع می‌شود و پس از عبور از شهرک ببیلا، سپس شهرک حجیره و در نهایت به «سیده زینب»(شهرِ سیده زینب (السیدة زینب) یک شهر در سوریه است که در شهرستان مرکز ریف دمشق واقع شده‌است. برخی از زائرانِ شیعه برای زيارت به این حرم می‌آیند. همه شیعیان عاشق زیارت این بانو هستند.نامِ شهر از حرمی گرفته شده که مزارِ زینب دخترِ علی بن ابی‌طالب و فاطمه زهرا و نوهٔ محمد در آن قرار دارد. باورِ شیعه بر این است که حرم زینب کبری مزارِ زینب است.) می‌رسد.

جاده حجیره واقع در ببیلا و حدود یک کیلومتری نرسیده به «سیده زینب»، با یک مانع بزرگ خاکی بسته شده و از ورود اتومبیل به ورودی شمالی آن جلوگیری می‌کند.

در همین حال، عناصر مسلح ناشناخته ای که در پشت خاکریز قرار دارند، در حال بررسی دقیق شناسنامه‌های رهگذران هستند. ورودی بلوارهای فرعی شهر نیز با تپه‌های خاکی بلند بسته شده‌است.

 الشرق الاوسط گزارش داد؛ یک منبع محلی گفت که مردم حجیره از وجود این موانع، جلوگیری از عبور رانندگان اتومبیل‌ها برای رسیدن به خانه‌هایشان و محدود کردن ورود خودروها به منطقه «المستقبل»، در جاده فرودگاه بین‌المللی دمشق، متعجب شدند.