عکس‌های ماهواره‌ای گویای برپایی راکتورهای هسته‌ای جمهوری اسلامی در دل کوهستان است

0
212

تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده از سوی شماری از وب‌سایت‌های تخصصی برای ثبت تغییرات مداوم سطح زمین، چهارشنبه 9 دسامبر، نشانگر بروز تغییر چشمگیر در ساختار جاده‌های اطراف تأسیسات نطنز رژیم جمهوری اسلامی است که ژوئیه گذشته هدف انفجار قرار گرفت اما این انفجا این بار مانع از بازسازی این تأسیسات توسط مسئولان رژیم جمهوری اسلام نشد.

به گفته رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم جمهوری اسلامی، ساختمان تخریب شده در «قلب کوه‌ها»، بازسازی خواهد شد.

پروژه زیرزمینی جدید برای ناظران تحولات روی زمین با چشم غیر مسلح قابل رویت نبود اما تصاویر جدید ماهواره‌ای اکنون برنامه‌های رژیم جمهوری اسلامی را برملا ساخته ‌است.

برای اولین بار، ورودی‌های جدید تونل ساختمانی زیرزمینی در زیر تپه‌ها در دامنه کوه‌های جنوب تأسیسات نطنز، قابل مشاهده است.

تصاویر گرفته شده طی یک دوره چند ماهه، مکان‌های قبل و بعد از حفاری، محل ورودی تونل را نشان می‌دهند که در حدود 225 کیلومتری جنوب تهران است در سایتی که به گفته کارشناسان به نیویورک تایمز، «مونتاژ سانتریفیوژها»، از ایمنی بیشتر برخوردار است زیرا در فاصله دورتر از جاده قرار دارد که تپه‌ها موجود در این منطقه، پوشش سنگینی را ایجاد می‌کند که از تأسیسات در برابر حملات هوایی محافظت می‌کند.

ساعاتی پیش حسن روحانی رئیس‌جمهور رژیم جمهوری اسلامی در مورد احتمال برچیدن سانتریفیوژها رژیم جمهوری اسلامی در صورت پایبندی سایر اطراف به برجام سخن گفت.

به گفته رسانه‌های رژیم جمهوری اسلامی، روحانی گفت: «اگر طرف‌های دیگر به تعهدات خود عمل کنند، هر سانتریفیوژ نصب شده در تأسیسات هسته‌ای ما می‌تواند برداشته شود.»

به گفته او دولت آمریکا به ریاست ترامپ با اقدامات خود، اعتماد دیگران را نسبت به خود خدشه‌دار کرده و به ثبات و امنیت منطقه و جهان آسیب رسانده ‌است.

العربیه نوشت؛ درهمین اثنا آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه 9 دسامبر، از رژیم جمهوری اسلامی خواست تا نگرانی‌های مطرح شده دربارهٔ برنامه‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک خود را برطرف کرده و به اجرای کامل برجام امضا شده در سال 2015 با قدرت‌های بزرگ، بازگردد.