عيادت «ليلا بلوکات» از کودکان بيمار

0
764

به گزارش تارماهای درون مرزی، ليلا بلوکات با انتشار اين عکس نوشت:

سلام به عزيزان جانم و به رفقاي گلم ميدونم اين پست باعث ناراحتيون ميشه ولي بعد دوسال تصميم گرفتم که راجب اين فرشته ها باهاتون صحبت کنم و کمي اطلاع رساني کنم چون خودم تا دوسال پيش از بودن اين بيماري خبر نداشتم .

هیدروسفالی در پزشکی به وضعیتی گفته می‌شود که مایع مغزی-نخاعی تولید شده در شبکه کوروئید٬ بیش از اندازه در بطن‌های مغزی و دیگر حفره‌های مغز انباشته گردد و منجر به افزایش حجم آن‌ها شود. این افزایش حجم اشغال شده توسط مایع در سیستم عصبی مرکزی و بویژه مغز می‌تواند ناشی از اختلال در توزیع٬ تشکیل٬ جریان یا جذب مایع مغزی-نخاعی باشد و پی‌آمد آن افزایش فشار درون جمجمه و آسیب‌های مغزی و حتی مرگ است. هیدروسفالی در کودکان زیر دو سال به‌خاطر بازبودن سوتورهای کرانیکال(درزهای استخوان جمجمه) منجربه بزرگ شدن غیرطبیعی جمجمه شده ولی در بزرگ‌سالان با اختلال در راه رفتن و حافظه نمود میابد.

هيدروسفالي در کودکان بيشتر بعلت ناهنجاري مادرزادي يا خونريزي و عفونت نوزادي داخل بطني پديد مي آيد بزرگ شدن بالاي سر همراه با نازک شدن استخوان هاي جمجمه و جدا شدن سوتورها ودر موارد پيشرفته تر آتروفي اپتيک و اختلال در حرکت چشمها و مشکل در تعادل و راه رفتن کودک ديده ميشود …. از ازدواجهاي فاميلي جدا خودداري کنيد بخدا به دنيا آوردن اين کودکان که در آسايشگاه فياض بخش ٢٢ ساله هم بيمار هيدروسفالي هست که ٢٢ ساله زندگي نباتي داره …. هزينه هاي داروهاي اين بيماران هم بسيار زياده و تنها جايي که ديدم از اين بيماران نگهداري ميشه آسايشکاه فياض بخشه مشهده … وقتي اين بچه ها رو دوسال پيش ديدم تنها جايي بود که گفتم چرا زنده اند اين فرشته ها و اينطور زجر ميکشن البته بيشتر ما انسانها که نظاره گر اين کودکان هستيم زجر ميکشيم … خدايا هزار بار شاکرم و قدردانت بخاطر سلامتي که به من و تمام اطرافيانم و رفقام دادي ….يا حق