عملیات سایبری آمریکا علیه جمهوری اسلامی در پی حمله به تاسیسات نفتی عربستان

0
111

خبرگزاری رویترز در خبری اختصاصی به نقل از مقامات آمریکا گزارش داده است که این کشور در پی حملات به تاسیسات نفتی عربستان در ماه گذشته، یک عملیات سایبری مخفیانه را علیه جمهوری اسلامی اجرا کرده است.

تاسیسات نفتی آرامکو عربستان در ۱۴ سپتامبر هدف گرفته شد. شورشیان حوثی در یمن مسئولیت این حمله را برعهده گرفتند، اما آمریکا و عربستان سعودی جمهوری اسلامی را مسئول این حمله قلمداد کردند.

دو مقام رسمی آمریکا که نخواستند نامشان فاش شود به خبرگزاری رویترز گفته‌اند عملیات سایبری در اواخر سپتامبر انجام شده است و هدف آن بر توانایی جمهوری اسلامی در پخش تبلیغات متمرکز بوده است. یکی از مقامات ایالات متحده گفته است این حمله بخش سخت افزاری را تحت تاثیر قرار داده است. وی توضیحات بیشتری در این رابطه نداده است.

وزارت دفاع آمریکا از توضیح درباره خبر منتشره درباره حمله سایبری خودداری کرده است. یک سخنگوی پنتاگون تنها به این جمله بسنده کرد که «بنا بر رویه جاری و ملاحظات امنیتی ما درباره عملیات، اطلاعات یا برنامه‌ریزی سایبری اظهارنظر نمی‌کنیم.»

در پی حمله به تاسیسات نفتی آرامکو که باعث قطع ۵ درصد از جریان تولید نفت جهان شد؛ آمریکا، بریتانیا، آلمان، فرانسه و عربستان به طور رسمی جمهوری اسلامی را مسئول دانستند، اتهامی که جمهوری اسلامی آن را تکذیب کرد.

به گزارش یورونیوز؛ به نظر می‌رسد دولت دونالد ترامپ با این حمله سایبری احتمالی تلاش داشته است تا با اقدامات به اصطلاح تهاجمی جمهوری اسلامی برخورد کند، بدون اینکه درگیر نزاعی گسترده‌تر شود.