عمر متین از مشتریان کلوب همجنسگرایان اورلاندو بود

0
211

با وجود اینکه عمر متین، مهاجم کلوب همجنسگرایان در اورلاندو خود را همپیمان با خلیفه داعش معرفی کرد و حاضران در کلوب “پالس” را به رگبار بست، برخی از مشتریان آن کلوب گفته‌اند که عمر متین از مشتریان این کلوب بوده و او را پیشتر بارها در آن دیده بودند.

اف بی آی معتقد است که عمر متین عقاید افراطی داشته اما درباره ارتباط او با گروههای تروریستی تردید دارد، با این حال تعدادی از مشتریان کلوب شبانه همجنسگرایان به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته اند که این مهاجم ۲۹ ساله بارها به آن کلوب رفته، مشروب الکلی نوشیده و رفتارهای تهاجمی داشته است.

یکی از مشتریان هم گفته که او برای ارتباط با همجنسگرایان مرد به آن کلوب می رفته است.

اما به گزارش شبکه سی ان ان، مقامات امنیتی معتقدند که رفت و آمد های عمر متین به کلوب پالس برای برنامه ریزی بوده است تا حمله خود را اجرا کند. یک مقام گفته است که رفت و آمدها به کلوب شبانه “پالس” بین ۱ ژوئن تا ۶ ژوئن (هشت روز پیش) صورت گرفته است؛ اما تعداد رفت و آمد ها روشن نیست.

تاریخ های رفت و آمد عمر متین به کلوب همجنسگرایان با فستیوال های دگرباشان جنسی ۲۰۱۶ موسوم به “Gay Days 2016” در دیزنلی ورلد و اورلاندو که بین ۳۱ مه تا ۶ ژوئن برگزار شد، مصادف است. بازپرسان همچنین معتقد این بازدید ها در زمانی صورت گرفت که عمر متین در حال خرید سلاح هایی بود که در حمله صبح روز یکشنبه در اورلاندو از آنها استفاده کرد.

عمر متین، شهروند آمریکایی افغان تبار، اوایل صبح یکشنبه ۲۳ خرداد حاضران در کلوب همجنسگرایان در شهر اورلاندو را به رگبار بست و ۴۹ نفر را کشت و ۵۳ نفر را زخمی کرد. او که پیش از آن در تماس با تلفن فوریت های  امداد ۹۱۱ همبستگی خود را با خلیفه خود خوانده داعش اعلام کرده بود، در حمله نیروهای ویژه پلیس کشته شد.

ستاره یوسفی همسر سابق عمر متین همچنین او را فردی خشن و از نظر روحی بی ثبات توصیف کرده است که وقتی به خانه می‌آمد، بهانه‌ای برای کتک زدن او پیدا می کرد.

پدر عمر متین، هم گفته است پسرش از دیدن صحنه بوسیدن دو مرد همجنسگرا در میامی به خشم آمده بود و تیراندازی اورلاندو ربطی به دین ندارد. او همچنین در یک پیام ویدئویی گفت خداوند خودش “همجنس بازان را جزا می دهد.”

به گزارش صدای آمریکا؛ اف بی آی گفته است که تحقیقات درباره گرایش‌ها و ارتباطات عمر متین همچنان ادامه دارد.