علی لاریجانی: دلیل لغو سفر رییس جمهوری به اتریش راهپیمایی مجاهدین خلق بود

0
198

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی ، از تصمیم حسن روحانی، در خصوص لغو سفر به اتریش استقبال کرد و آن را “تصمیم درستی” ارزیابی نمود. علی لاریجانی، نخستین مقام رسمی جمهوری اسلامی است که به لغو سفر حسن روحانی به اتریش واکنش نشان داده است.
خبرگزاری فرانسه گزارش کرد؛ علی لاریجانی، روز شنبه ۱۴ فروردین، با بیان اینکه «گاهی اخبار شفاف و درست در برخی رسانه‌ها منتشر نمی‌شود» گفت: نمونه آن لغو سفر حسن روحانی به اتریش بود زیرا بر اساس اخبار دریافتی زمینه سفر از نظر امنیتی وجود نداشت. رییس مجلس شورای اسلامی افزود: برخی رسانه‌ها با طرح مسائل ابهام‌آمیز به موضوع «نبود مخاطرات امنیتی در سفر دکتر روحانی به این کشور» تأکید نموده بودند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، علی لاریجانی دلیل لغو سفر حسن روحانی به اتریش را «بی توجهی دولت اتریش به درخواست تیم حفاظتی رییس جمهوری مبنی بر لغو مجوز راهپیمایی سازمان مجاهدین خلق» عنوان نمود.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان؛ روزنامه «دی‌پرس» در شماره روز چهارشنبه ۱۱ فروردین خود و به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داده که دولت جمهوری اسلامی از دولت اتریش خواسته بود تا از برگزاری یک تظاهرات علیه جمهوری اسلامی همزمان با سفر روحانی به وین ممانعت کند.

اما دولت اتریش اعلام کرده که نمی‌تواند مانع حق اشخاص و گروه‌ها برای برپایی تظاهرات و تجمع صلح‌آمیز شود و با این درخواست مخالفت کرده است.

هاینس فیشر، رئیس جمهور اتریش هم به تلویزیون ملی این کشور گفته که سفر همتای ایرانیش دیگر در دوران ریاست جمهوری او انجام نخواهد شد.

آقای فیشر تاکید کرده که «مخاطرات امنیتی» درباره این سفر وجود نداشت.

حسن روحانی قرار بود روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۱ و ۱۲ فروردین) سفری دو روزه به اتریش داشته باشد و به گزارش دی‌پرس، گروه‌هایی از مخالفان جمهوری اسلامی هم تصمیم داشتند روز چهارشنبه در وین، تجمع اعتراضی علیه این سفر برپا کنند.