علی خامنه‌ای: هر کس که دلبسته ایران است رای بدهد..!؟

0
177

علی خامنه‌ای که ۱۴ خرداد گفته بود رای به هر نامزد٬ رای به جمهوری اسلامی است٬ روز ۲۲ خرداد از تمام کسانی که جمهوری اسلامی را قبول ندارند٬ اما «دلبسته» ایران هستند٬ خواست در انتخابات شرکت کنند.

به گزارش خبرنامه از دیگربان؛ خامنه‌ای روز چهارشنبه (۲۲ خرداد) در جمع گروهی از مردم گفته که «توصیه من حضور پرشور پای صندوق رای است.»

وی افزوده است: «ممکن است بعضی به دلیلی نخواهند از نظام اسلامی حمایت کنند، اما از کشورشان که می‌خواهند حمایت کنند.»

این برای نخستین بار است که خامنه‌ای حتی از افرادی که به نظام علاقه‌ای ندارند٬ می‌خواهد در انتخابات شرکت کنند.

خامنه‌ای اضافه کرده که «حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی، از هر چیز دیگر برای کشور مهم‌تر است و دشمن را بار دیگر ناکام و ناامید خواهد کرد.»

وی همچنین اظهار کرده است: «حضور یکپارچه ملت در انتخابات و حفظ و تقویت اعتماد متقابل مردم و مسئولان موجب یأس دشمن، کاهش فشار‌ها و از دست رفتن کارایی دشمن می‌شود.»

خامنه‌ای در شرایطی این اظهارات را بیان می‌کند که ۱۴ خرداد ماه گفته بود: «رای به هر نامزدی در انتخابات، رای به جمهوری اسلامی است. رای به اعتماد به نظام و ساز و کار انتخابات است.»

علی خامنه‌ای امید بسیای به حضور مردم در پای صندوق‌های رای دارد تا ثابت کند در انتخابات سال ۸۸ تقلبی صورت نگرفته و سپاه پاسداران نیز در انتخابات دخالت نداشته‌ است.

وی همچنین قصد دارد با تکیه بر حضور مردم در پای صندوق‌های رای به برنامه اتمی جمهوری اسلامی ادامه داده و به غرب این پیام را بدهد که تحریم‌ها «بی‌نتیجه» بوده است.