عضو گریخته داعش راز آرامش قربانیان را قبل از سربریدن فاش کرد

0
446

“صالح”، مترجم سابق گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش)، که این گروه افراطی را رهاکرده و به ترکیه گریخته است، راز آرامش گروگان های سربریده شده را در فیلم های تبلیغاتی داعش فاش کرد.
شبکه تلویزیونی اسکای نیوز به نقل از صالح، از ” محمد اموازی”، جلاد سیاه پوش بیست و شش ساله داعش، باعنوان “رئیس بزرگ” یاد کرده است، زیرا اعضای داعش، ضمن ترس از او به دلیل کشتن گروگانهای خارجی، برایش احترام هم قائلند و “اوست که به همه دستور می دهد.”
رادیو جی بی گزارش کرد، صالح از میان گروگانهای سربریده شده داعش، تنها شاهد قتل ” کنجی” گروگان ژاپنی بود، آن هم از راه دور. او دلیل آرامش گروگان های سربریده شده را در مقابل دوربین داعش، امنیت کاذب ناشی از اعدامهای ساختگی و نامطمئن بودن از مرگ در لحظه تهیه فیلمها خواند. به گفته صالح، پیش از سر بریدن گروگانها، محمد اموازی به آنها گفته بود که “طوری نیست، این فقط یک ویدئوست. شما را نمی کشیم، فقط می خواهیم که که دولتهای شما حمله به سوریه را متوقف کنند. ما با شما مشکلی نداریم ، شما فقط مهمان مایید.”
صالح گفت که داعش به گروگانها نامهای عربی داده بود تا آنها را متقاعد کند که در میان دوستانشان هستند و به این وسیله آنها را آرام نگه دارد. به گفته این مترجم پیشین داعش، به گروگان سربریده شده ژاپنی “کنجی”،  نام “ابوسعد”  داده شده بود.
به گفته صالح، 70 درصدر از نیرو هایی که فرماندهی و کنترل شهر رقه سوریه، مرکز گروه داعش را برعهده دارند، نیرو های خارجی پیوسته به داعشند و 30 درصد دیگر، شهروندان سوری.
پیش از این، رسانه ها نام جلاد سیاه پوش داعش را ” عبدالمجید عبدالبری”، خواننده رپ معرفی کرده بودند. محمد اموازی پس از سر بریدن جیمز فولی آمریکایی چهل ساله، استیون ساتلاف آمریکایی سی و سه ساله، دیوید هینس بریتانیایی چهل و چهار ساله و آلن هنینگ بریتانیایی چهل و هفت ساله، پیتر ادوارد کاسیگ آمریکایی، کونجی گَتو جُگو و کِنجی گوتو ژاپنی، و همچنین رهبری سربریدن گروهی سربازان سوری، به عنوان نماد سبعیت و خشونت داعش شناخته می شود.