عضو ارشد حزب دمکرات مسیحی آلمان: برقع باید ممنوع شود

0
169

یکی از اعضای هیئت اجرایی حزب دموکرات مسیحی آلمان که ریاست آن را آنگلا مرکل به عهده دارد، خواهان نشان‌دادن “واکنش شدید” در برابر پناهجویان و مهاجرانی شد که با اجرای برنامه‌های هم‌پیوندی با جامعه‌ی آلمان همکاری نمی‌کنند.

ینز اشپان، عضو هیئت اجرایی حزب دموکرات مسیحی آلمان در مصاحبه‌ای با روزنامه‌ی “دی ولت” روز شنبه (۳۰ ژوئن) گفت: «برای کسانی که راهی آلمان می‌شوند این مسئله باید روشن باشد که شیوه‌ی زندگی آنان در این کشور تغییر می‌کند.» او تاکید کرد که تصمیم این افراد مبنی بر زندگی کردن در فرهنگ غربی باید بر اساس تامل و تعمق باشد. او هم‌چنین خواهان ممنوعیت استفاده از پوشش برقع در اماکن همگانی شد.

هم‌پیوندی “اجباری”

به گفته‌ی ینز اشپان کسانی که موازین اجتماعی جامعه‌ی آلمان را نمی‌پذیرند، نباید از مزایای آن بهره ببرند. عضو هیئت اجرایی حزب دموکرات مسیحی تاکید می‌کند: «کسی که به دخترش اجازه‌ی رفتن به مدرسه را نمی‌دهد باید بپذیرد که زمانی ماموران دولت به سراغش می‌روند و فرزندش را به مدرسه می‌برند.»

بنا بر طرح پیشنهادی اشپان، دولت باید هم‌چنین از میزان حمایت‌های مالی خود در مورد خانواده‌هایی که فرزند دانش‌آموزشان به‌طور مرتب غیبت می‌کند، بکاهد. او با اشاره به این که این مقررات سال‌ها پیش به صورت بخشنامه تنظیم شده بود، یادآوری کرد که «نکات اصلی آن به دلیل مدارای نابجا با قاطعیت به اجرا در نیامد و به ضرر کودکان تمام شد.»

برقع ممنوع

عضو هیئت اجرایی حزب دموکرات مسیحی در این مصاحبه خواهان ممنوعیت استفاده از برقع شد. به گفته‌ی او زمان پوشش برقع و نقاب سرآمده و استفاده از آن نشان عقب افتادگی است. اشپان ضمن شرح این که چندی پیش در فروشگاه IKEA با زنان برقع پوش روبرو شده، تاکید کرد که نمی‌خواهد در آلمان شاهد چنین صحنه‌هایی باشد: «این یک تغییر اجتماعی است که من با آن موافق نیستم.».

به گزارش دویچه وله؛ به نظر او آلمان از ظرفیت چشمگیری برای پذیرش فرهنگ‌های دیگر برخوردار است: «ولی پذیرش برقع به عنوان پوشش زنان، این ظرفیت را به خطر می‌اندازد و جامعه‌ی آلمان را به قهقرا می‌کشاند.