عضوی از خانواده فریبا پژوه: چه لزومی دارد که او را برای سوال و جواب به انفرادی ببرند؟

0
171

عضوی از خانواده فریبا پژوه، روزنامه نگاری که از ۱۹ تیرماه در انفرادی به سر می برد در خصوص آخرین وضعیت این روزنامه نگارگفت:« فریبا همچنان در انفرادی است و بازجوییش همچنان ادامه دارد. روز گذشته در تماس تلفنی به ما گفت که خوب است، زود آزاد می شود و ما نگران نباشیم. اما همین حرف ها را از ده روز پیش وقتی دستگیر شد تا الان به ما می زنند. کسی که در اوین و در انفرادی است مگر می شود حالش خوب باشد؟ حتما برای اینکه ما نگران نشویم اینها را می گوید.»

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران؛ فریبا پژوه، روزنامه‌نگار روزنامه های اصلاح طلب روز چهارشنبه ۱۹ تیرماه در منزلش توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد. چهار مامور امنیتی پس از مراجعه به منزل این روزنامه نگار و تفتیش آن و جمع آوری لپ تاپ و و گیرنده ماهواره، او را با خود به زندان اوین برده اند. این روزنامه نگار در ماه های اخیر با هیچ رسانه های همکاری نداشت.

این عضو خانواده با اشاره به اینکه بارها به دادسرای شهید مقدس برای پیگیری وضعیت او رفته اند، گفت:« تنها راه پیگیری ما رفتن به دادسرای شهید مقدس است که در هفته گذشته سه بار مراجعه کردیم اما جواب درستی نگرفتیم. فقط به ما گفتند که او ممنوع الملاقات است و پرونده اش را به شعبه دوم بازپرسی می فرستند.»

خانم پژوه پیش از این در جریان انتخابات ریاست جمهوری ایران سال ۱۳۸۸ بازداشت و پس از صد و بیست و چهار روز تحمل زندان، با سپردن پنجاه میلیون تومان وثیقه از زندان اوین آزاد شد. این روزنامه‌نگار در دادگاه بدوی به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم در شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران به مدت پنج سال به حالت تعلیق در آمد.

این عضو خانواده در پاسخ به اینکه اتهام فریبا پژوه چیست، گفت:« تا به حال هیچ اتهامی را مشخص نکردند. فقط فریبا خودش در تماس تلفنی گفته است که یک سری شبهات بوده که باید برطرف می شده است. البته من نمی دانم این شبهات در چه موردی بوده است. فریبا از فرودین ماه امسال در هیچ رسانه ای مشغول به کار نبود و قبل از آن به صورت پراکنده با روزنامه اعتماد همکاری می کرد. حتی در زمان انتخابات هم در تهران نبود. من واقعا نمی دانم چه بگویم. او هیچ کار خلاف قانونی انجام نداده و هیچ فعالیت خاصی هم نداشته است.»

این عضو خانواده فریبا پژوه در خصوص درخواستش از مقامات قضایی کشور گفت:« ما از آنها خواهش می کنیم که فریبا را آزاد کنند. فریبا قرار نبود که کشور را ترک کند. پاسپورتش را هم بهش پس داده بودند و می توانست راحت برود اما نرفت. او که اینجا زندگی می کرد و نمی خواست فرار کند پس چه لزومی دارد که او را برای سوال و جواب به انفرادی ببرند؟ می توانستند فقط او را احضار کنند و جواب و سوال کنند. لزومی ندارد که حتما برای بازجوی فردی را به انفرادی ببرند آن هم در ماه رمضان و خانواده اش را نگران کنند.»