عضویت نرگس آبیار در آکادمی اسکار

0
307

آکادمی اسکار اعضای جدید سال ۲۰۲۰ را با هدف افزایش شمار زنان و رنگین‌پوستان عضو تا دو برابر معرفی کرد.

آکادمی اسکار با هدف تغییر بافت جنسیتی و نژادی اعضا و رساندن شمار زنان و رنگین‌پوستان عضو به دو برابر آمار فعلی، ۸۱۹ عضو جدید ۲۰۲۰ را اعلام کرد.

این ۸۱۹ نفر از ۶۸ کشور مختلف به عضویت جدید در آکادمی درآمده‌اند. از این میان ۳۶ درصد از جوامع نژادی متفاوت و ۴۵ درصد زن هستند. ۴۹ درصد اعضای جدید از کشورهای دیگر به جز آمریکا وارد آکادمی شده‌اند.

سال ۲۰۱۹ آکادمی ۸۴۲ عضو جدید را دعوت کرده بود و رقم اعضای خود را به ۸۵۹۴ تن رساند که نسبت به رقم ۶۴۴۶ سال ۲۰۱۵ افزایش چشمگیری نشان می‌داد.

در سال ۲۰۱۵ حدود ۲۵ درصد اعضای آکادمی را زنان تشکیل داده بودند و این رقم در سال ۲۰۲۰ به ۳۳ درصد رسیده است. رقم نژادهای مختلف نیز از ۱۰ درصد به ۱۹ درصد رسیده است.

اکنون اسکار قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ به رقم و درصدهای جدید برسد.

در میان فهرست امسال ۱۵ برنده جایزه اسکار شامل برنی تاپین ترانه نویس «راکت‌من» و متیو ای چری انیماتور «عشق مو» جای دارند.

۸۱ تن از اعضای امسال نامزد اسکار شده‌اند که لادج لی کارگردان فرانسوی «بینوایان»، فلورانس پیو از «زنان کوچک» و سینتیو اریوو از فیلم «هریت» از جمله آنها هستند.

از میان ۱۷ شاخه اسکار در ۷ شاخه شمار زنان دعوت شده بیشتر از مردان دعوت شده است.

با افزوده شدن اعضای جدید شمار اعضای آکادمی به ۹۴۱۲ نفر می‌رسد.

حضور نرگس آبیار فیلمنامه‌نویس «نفس» و ستار اورکی سازنده موسیقی «فروشنده» از سینما گران فعال در سینمای ایران، در فهرست تازه اعضای آکادمی جلب توجه می‌کند.

از میان دیگر چهره‌های شاخصی که امسال به اعضای آکادمی وارد شده‌اند می‌توان از یالیتسا آپاریشیو بازیگر فیلم «رُما»، آنا دی آرماس بازیگر «بلید رانر ۲۰۴۹» و چندین بازیگر از آسیای شرقی یاد کرد که شامل آوکوافینا بازیگر «وداع»، چوی وو-شیک بازیگر «پارازیت» و کنستانس وو بازیگر «کلاهبرداران» می‌شود.

به گزارش مهر به نقل از این دی وایر، متی دیوپ کارگردان «آتلانتیس»، مگی گرین‌والد کارگردان «تصنیف جو کوچولو»، جو یئو-ائون بازیگر «پارازیت» و «اوکجا»، اوا لانگوریا بازیگر «فرا مرزی»، بن مندلسون بازیگر «پادشاهی حیوانات» از دیگر چهره‌های تازه وارد به عنوان عضو اسکار هستند.