عضوگیری هزاران تن توسط جمهوری اسلامی در جنوب سوریه

0
54

بر اساس بیانیه یکشنبه 13 سپتامبر دیده‌بان حقوق بشر سوریه، جمهوری اسلامی و شبه‌نظامیان وابسته به آن به همان روش و متد همیشگی خود در حال عضوگیری عناصر در سوریه هستند.

در بیانیه این مرکز آمده ‌است که نیروهای جمهوری اسلامی و شبه‌نظامیان تابع آن همچنان در کار عضوگیری به‌ویژه درجنوب سوریه و منطقه غرب فرات هستند.

اطلاعات به‌دست آمده حاکی از آن است که شمار عناضر عضوگیری شده در نیروهای جمهوری اسلامی و شبه نظامیان وابسته به آن به بیش از 7400 نفر رسیده و تعداد سوری‌های عضوگیری شده درمیان آنها 5900 تن می‌باشد.

در بیانیه این مرکز خاطرنشان شده که نیروهای جمهوری اسلامی و شبه‌نظامیان وابسته به آن، روند عضوگیری را در منطق جنوب سوریه و منطقه غرب فرات ادامه می‌دهند که مرکز تمرکز آنهاست.

به‌همان شیوه سابق

روند عضوگیری در مناطق اصلی نفوذ شبه‌نظامیان در کشور با همان اسلوب دیرین ادامه دارد که در آن از دست‌ و دل‌بازی مادی و تحریک عواطف و گرایشات مذهبی نهایت استفاده می‌شود و شامل مناطق المیادین و اطراف ان، منطقه البوکمال و دیگر مناطق در حومه دیر الزور در غرب فرات در چارچوب باصطلاح «گردان‌های العرین» وابسته به لشکر 313 شمال درعا و همچنین منطقه اللجاه و دیگر مناطق در حومه درعا، خان ارنبه و شهر البعث درحومه قنیطره در نزدیکی مرز با منطقه اشغالی جولان می‌گردد.

العربیه نوشت؛ این در حالی است که شبه‌نظامیان جمهوری اسلامی عملیات عضوگیری را با استفاده از مشغول بودن روسیه به توافق با ترکیه در شمال سوریه، بشدت دنبال می‌کنند.