عضوگیری شبه نظامیان جدید توسط رژیم جمهوری اسلامی با حقوقی 6 برابر بیشتر از رژیم اسد

0
150

هم‌زمان با ادامه سیاست رژیم جمهوری اسلامی در تحکیم نفوذ و حضور خود در خاک سوریه از طرق مختلف از جمله عضوگیری برای شبه‌نظامیان خود، داده‌های موجود نشان از افزایش نارضایتی شدید روسیه از این اقدامات دارد.

به‌گزارش دیدبان حقوق‌بشر سوریه، گسترش نفوذ رژیم جمهوری اسلامی از طریق شبه‌نظامیان طرفدار رژیم جمهوری اسلامی لشکر «فاطمیون» برای جذب اعضای دفاع ملی و غیرنظامیان در مناطق زیر کنترل رژیم اسد، به شهرهای قامشلی و الحسکه رسیده به طوری که رژیم جمهوری اسلامی دستمزد ماهیانه آنها را در حدود 350 هزار لیره سوریه برای هر عضو در نظر گرفته ‌است.

این اطلاعات همچنین حاکی از آن است که شبه‌نظامیان در زمانی که مناطق تحت کنترل رژیم در اواسط ژانویه در محاصره نیروهای کُرد بود، اقدام به عضوگیری کردند.

حاج علی

به گفته این منابع، شبه‌نظامیان تاکنون موفق به جذب بیش از 205 نفر از نیروهای دفاع ملی و حدود 35 غیرنظامی در قامیشلی و الحسکه زیر نظر فردی ایرانی به نام «حاج علی» شده‌اند.

همچنین عناصر جدید برای آموزش عوامل عملیاتی به گروهان طرطب در جنوب قامیشلی منتقل شدند تا در مرحله بعدی به منطقه غرب فرات بروند.

6 برابر دستمزد رژیم… نارضایتی شدید روسیه

گفتنی است که عناصر دفاع ملی، ماهیانه 50 هزار لیره سوریه از رژیم، حقوق ماهیانه دریافت می‌کنند، بدین معنی که حقوق جدید عناصر عضوگیری شده که با توجه به سیاست اغوای پولی رژیم جمهوری اسلامی انجام می‌گیرد، 6 برابر خواهد شد، که خصوصاً با توجه شرایط بسیار نامناسب معیشتی که سوریه اکنون در آن قرار دارد، چنین دستمزدی بسیار ترغیب کننده است.

منابع دیدبان حقوق بشر افزودند که این روند عضوگیری پس از آنکه رژیم جمهوری اسلامی دامنه آن را در رقابت با روسیه تا قامشلی و الحسکه رساند، با نارضایتی شدید طرف روسی روبرو شد و فرماندهی دفاع ملی نیز دو روز پیش وارد عمل گردید و یک عضو شورای خلق را به عنوان فرمانده دفاع ملی در استان الحسکه منصوب کرد که از کاهش قابل توجه شمار عناصر شبه‌نظامیان رنج می‌برد زیرا تعداد نیروهای دفاع ملی در قامشلی و الحسکه حدود 800 عنصر ثبت شده بود که تنها 300 نفر از آنها پس از خروج صدها نفر و پیوستن به شبه‌نظامیان از جمله گروه شبه‌نظامی الاسایش و لشکر فاطمیون، باقی مانده بودند.

به‌گفته این منابع، رژیم جمهوری اسلامی همچنان درکار تحکیم حضور خود در خاک سوریه از طریق عضوگیری برای شبه‌نظامیان تحت‌الحمایه خود و در راس آنها حزب‌الله لبنان است؛ در حالی که تلاش‌ها در راستای تضعیف این روند و و بیرون‌راندن رژیم جمهوری اسلامی از خاک سوریه از طریق حملات مداوم اسرائیل و تقویت حضور روس‌ها در مناطق نفوذ این شبه‌نظامیان، همچنان ادامه دارد.

العربیه نوشت؛ بر اساس برآورد دید‌بان حقوق‌بشر سوریه، تعداد داوطلبان پیوستن به صفوف نیروهای رژیم جمهوری اسلامی و شبه‌نظامیان وفادار به آنها در جنوب سوریه به بیش از 9600 نفر افزایش یافته ‌است.