عصبانیت وزیری که سه کارته شد؛ به همراه تصاویر

0
164

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز از پاسخ های وزیر اقتصاد قانع نشده و علی طیب نیا برای سومین بار بدون جلب رضایت نمایندگان، جلسه علنی مجلس را ترک کرد.

به گزارش فرارو، مهرداد پذرپاش، نماينده مردم تهران در مجلس در جلسه علني امروز با طرح دو سئوال مبني بر اينكه «علت عدم اجراي مصوبه گشايش ال سي با پيش پرداخت 30 درصد دولت توسط بانك ها چيست» و همچنين «آخرين وضعيت ميزان درآمدهاي مالياتي در سال 93 چقدر است»؛ خواستار توضيحات وزير اقتصاد شد.

220751_587

پس از آن كه توضيحات طيب نيا نتوانست بذرپاش را قانع كند، اين سئوال به راي گذاشته شد و در نهايت نمايندگان مجلس با 85 راي موافق و 105 راي مخالف، از مجموع 211 راي ماخوذه، اعلام كردند كه از پاسخ هاي وزير اقناع نشدند. در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی سئوال مهرداد بذرپاش نماینده تهران از طیب‌نیا وزیر اقتصاد در دستور کار مجلس قرار گرفت.

220753_525

در این جلسه طرح سئوالاتی خارج از سئوالی که در صحن علنی مجلس به صورت مکتوب منتشر شده بود، موجب اعتراض طیب‌نیا شد و وی به جایگاه هیات‌رئیسه رفته و به ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را برعهده داشت، اعتراض کرد.

220754_711

وی بدون اینکه پشت بلندگو قرار بگیرد در جمع نمایندگان با صدای بلند خطاب به بذرپاش گفت: من در خصوص مالیات‌ها قانون مصوب مجلس را اجرا می‌کنم که عده‌ای از اجرای این قانون ناراضی وعده‌ای راضی هستند.

روح‌الله حسینیان و احمد توکلی دو عضو فراکسیون اصولگرایان در جریان رای‌گیری، حمایت خود از وزیر اقتصاد و عملکرد وزارتخانه را اعلام کردند.

220755_139

در پایان نیز کارت زرد سوم طیب‌نیا صادر شد. مهرداد بذرپاش نماینده تهران قبل از رای‌گیری اعلام کرده بود در صورتی که کارت زرد سوم صادر شود، استیضاح وزیر به جریان می‌افتد، اما ابوترابی اعلام کرد که طبق آیین‌نامه این‌گونه نیست.

220758_195

طبق ماده ۲۱۱ آیین‌نامه مجلس، چنانچه در هر دوره مجلس سه بار با رای اکثریت نمایندگان، سئوالات نمایندگان از هر وزیر وارد تشخیص داده شود، طرح استیضاح وزیر در صورت رعایت مفاد اصل ۸۹ قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

220759_471

در همین حال دو عکسی که امروز از جلسه مجلس شورای اسلامی توسط احسان نادری پور عکاس ایرنا و محسن نوروزی فرد عکاس مهر عکاسی شده عصبانیت وزیر اقتصاد در جلسه امروز را نشان می دهد.