عرضه پردازنده ۱۶ هسته‌ای AMD به تعویق افتاد

0
151

شرکت AMD عرضه پردازنده ۱۶ هسته‌ای خود موسوم به “Ryzen 9” را تا ماه نوامبر عقب انداخت.

طبق اعلام شرکت AMD عاشقان بازی نباید در ماه سپتامبر منتظر پردازنده مخصوص بازی ۱۶ هسته‌ای این شرکت باشند، زیرا AMD عرضه پردازنده ۱۶ هسته‌ای “Ryzen 9 3950X” خود را به مدت دو ماه تا ماه نوامبر به تعویق انداخته است.

این شرکت در بیانیه‌ای گفت می‌خواهد به تقاضای شدید برای این پردازنده به شکل مناسبی پاسخ دهد و انتظارات را به خوبی برآورده کند.

در واقع به طور خلاصه شرکت AMD می‌خواهد مطمئن باشد که عرضه کافی وجود داشته باشد. البته این خبر ناگواری برای علاقه‌مندان و گیمرهای حرفه‌ای است.

در این بیانیه همچنین مشخص شد که نسل سوم ریزپردازنده‌های ۶۴ بیتی موسوم به “Ryzen Threadripper” نیز به طور همزمان با “Ryzen 9” عرضه خواهد شد.

AMD درباره آنچه از این ریزپردازنده انتظار می‌رود چیز زیادی نگفته است، اما می‌توان تصور کرد که به لطف فرآیند تولید متراکم ۷ نانومتری، تعداد زیادی هسته(تا ۴۸ عدد) و میزان زیادی پیشرفت‌های عملکردی وجود خواهد داشت.

این یک فرصت استثنایی برای AMD برای پیشی گرفتن از رقیب اصلی خود یعنی اینتل و جلب اعتبار و شهرت برای تراشه‌هایی با تعداد بالای هسته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت ای‌ام‌دی مخفف “Advanced Micro Devices” به معنی ریزدستگاه‌های پیشرفته، شرکت آمریکایی سازنده انواع پردازنده است که در سال ۱۹۶۹ توسط “جری ساندرز” تأسیس شد. ای‌.ام‌.دی رقیب اصلی شرکت اینتل محسوب می‌شود. شعبه مرکزی این شرکت در سانتا کلارای کالیفرنیا واقع است.