عربستان سعودی: حمایت دولت جمهوری اسلامی از گروه‌های شبه‌نظامی نقض قطعنامه‌های بین‌المللی است

0
100

عبدالله المعلمی سفیر عرستان سعودی در سازمان ملل روز دوشنبه 12 اکتبر 2020 تاکید کرد که حمایت دولت جمهوری اسلامی از گروه‌های شبه‌نظامی در منطقه نقض قطعنامه‌های بین‌المللی است.

المعلمی که در حضور کارگروه اول هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل سخن می‌گفت، بر اهمیت تلاش‌هایی که با هدف نابودی تسلیحات هسته‌ای به ویژه در خاورمیانه در جریان است، تاکید کرد.

او گفت: «مایه تاسف است که خاورمیانه در مقابل تلاش‌های جهانی و منطقه‌ای برای ایجاد منطقه‌ای خالی از تسلیحات هسته‌ای مقاومت کند، به ویژه آنکه اجماع جهانی و خواستی منطقه‌ای برای ایجاد منطقه‌ای خالی از تسلیحات هسته‌ای وجود دارد.»

سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل توضیح داد که حمایت سابق کشورش از توافق برجام میان دولت جمهوری اسلامی و کشورهای گروه 5+1 بر این استوار بود که هر تلاشی برای ممانعت از گسترش تسلیحات کشتار جمعی در خاورمیانه و جهان ضروری است.

عبدالله المعلمی همچنین نارضایتی شدید کشورش از ادامه عدم پای‌بندی دولت جمهوری اسلامی به تعهدات هسته‌ای را اعلام کرد و آخرین مورد از این عدم پای‌بندی‌ها، براساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ده‌ برابر شدن ذخیره اورانیوم غنی‌سازی‌شده توسط دولت جمهوری اسلامی است.

العربیه نوشت؛ المعلمی بر اهمیت وجود توافقی بین‌المللی شامل درباره برنامه هسته‌ای دولت جمهوری اسلامی که عدم دسترسی این کشور به سلاح اتمی را تضمین کرده و به رفتارهای بی‌ثبات‌کننده این کشور در منطقه و جهان و حمایت دولت جمهوری اسلامی از تروریسم بپردازد، تاکید کرد.