عربستان سعودی بدلیل کرونا سفر شهروندان و مقیمانش به 9 کشور را مؤقتا تعلیق کرد

0
122

عربستان سعودی شامگاه یکشنبه 8 مارس2020 به منظور کنترل و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا سفر شهروندان و افراد مقیم این کشور را به طور مؤقت از و به تعدادی از کشورها تعلیق کرد.

این تصمیم جدید عربستان سعودی به پیوست تصمیم اخیر دولت پادشاهی عربستان سعودی است که ورود به خاک این کشور برای مسافران از کشورهای امارات، کویت و بحرین را به طور مؤقت تنها به گذرگاههای هوایی محدود می‌کند.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) به نقل از یک منبع مسئول در وزارت کشور عربستان سعودی گفت، این تعلیق مؤقت مسافرتی بنا به اقدامات و تدابیر پیشگیرانه توصیه شده از سوی طرف‌های بهداشتی متخصص در پادشاهی عربی سعودی و در چارچوب تلاش‌های مستمر برای کنترل ویروس جدید کرونا (COVID19) و ممانعت از ورود و انتشار آن در داخل کشور، اعمال می‌شود.

این منبع مسئول عربستان سعودی گفت دولت این کشور به منظور محافظت از بهداشت شهروندان و مقیمان و تضمین سلامت‌شان تصمیم به تعلیق مؤقت مسافرت‌ها از و به این کشور گرفته و در این راستا مسافرت به هر کدام از کشورهای امارات متحده عربی، کویت، بحرین، لبنان، سوریه، کره جنوبی، مصر، ایتالیا و عراق را تعلیق کرده و همچنین مسافرت‌های افراد از آن کشورها به عربستان سعودی و همچنین ورود افرادی که طی مدت 14 روز گذشته در آن کشورها بوده‌اند را مؤقتا تعلیق می‌کند.

عربستان سعودی همچنین کلیه مسافرت‌های هوایی و دریایی میان این کشور و کشورهای فوق‌الذکر را متوقف کرده است.

منبع مسئول در وزارت کشور عربستان سعودی پروازهای تخلیه و انتقال افراد، بار و تجاری را ضمن اتخاذ احتیاط‌های لازم و ضروری از این تعلیق مستثنی اعلام کرد.

به گزارش العربیه؛ این منبع همچنین افزود که وزارتخانه‌های کشور و بهداشت عربستان سعودی به منظور تعامل با حالت‌های انسانی و استثنایی هماهنگی‌های لازم را به عمل‌ می‌آورند.