عربستان خواستار اقدامی فوری علیه جمهوری اسلامی شد

0
168

ساعاتی پس از اظهارات نیکی هیلی، نمایندۀ آمریکا در سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی، عربستان سعودی خواستار اقدام فوری علیه جمهوری اسلامی شد.

نمایندۀ آمریکا در سازمان ملل روز پنجشنبه چهاردهم دسامبر در جریان یک کنفرانس خبری در واشنگتن گفت که کشورش به زودی ائتلافی بین المللی علیه اقدام های ایران در منطقه ایجاد می کند.

در پی این سخنان، دولت عربستان روز جمعه با انتشار بیانیه ای خواستار “اتخاذ تدابیر فوری علیه فعالیت های تروریستی رژیم اسلامی جمهوری اسلامی” شد.

دو متحد منطقه ای عربستان، یعنی بحرین و امارات متحد عربی نیز خواستار اقدام علیه حکومت جمهوری اسلامی شدند. دولت امارات در بیانیه ای جامعۀ جهانی را به مبارزه ای شدید علیه تهدید جمهوری اسلامی فراخواند و بحرین نیز جمهوری اسلامی را به “ایجاد گروه های تروریستی و آموزش تروریست ها” متهم کرد.

به گزارش حبرگزاری فرانسه؛ روز پنجشنبه نمایندۀ آمریکا در سازمان ملل گفت که کشورش شواهد و مدارک غیرقابل انکاری دارد مبنی بر اینکه موشک های پرتاب شده توسط حوثی های یمن علیه عربستان متعلق به جمهوری اسلامی و نقض فاحش تعهدات بین المللی این کشور است.

به گفتۀ نیکی هیلی جمهوری اسلامی ناقض قطعنامۀ ٢٢٣١ سازمان ملل در مورد توافق اتمی است که فروش موشک های بالستیکی توسط جمهوری اسلامی را به مدت پنج سال منع می کند.